Tyto návyky zdraví neprospívají a máte je i vy.

Žijete v době kamenné. Ne, nebojte se, nevrátili jste se v čase, to jen vaše návyky připomínají ty z prehistorických dob. Jako všechno ostatní, i medicína se vyvíjí, a proto pro vás máme rady, jak změnit své běžné zvyky a zlepšit si zdraví.

 
images

Čištění zubů
Kdysi nám vtloukali do hlavy, že zuby si máte čistit po každém jídle. Je to ale hloupost. Tuto činnost stačí provádět dvakrát denně, jinak vám hrozí, že si nenávratně poškodíte zubní sklovinu a tím zvýšíte riziko vzniku zubního kazu. Pokud už musíte mít čerstvý dech, použijte ústní vodu.

 
horečka-3

Teplota
Teplota sice je znakem toho, že jste nemocný, zároveň ale značí, že vaše tělo s nemocí bojuje. Při zvýšené teplotě roste tempo produkce imunitních buněk a ty pak efektivněji ničí nákazu. Mírně zvýšenou teplotu byste v žádném případě neměly snižovat tabletkami či studenými obklady. Lékaře byste měli vyhledat, pokud vám tělesná teplota stoupne nad 38,5 stupně, nebo neustupuje ani po třech dnech.

 
__main_normal

Čištění ran
V dětství vám možná otec říkával, že řezné rány či odřeniny si nemáte přelepovat či obvazovat, ale je třeba je nechat dýchat. Chyba. Pokud je rána suchá, zvyšuje to nejen riziko infekce, ale také dobu hojení. Nehrajte se tedy na vojáka a ránu si klidně přelepte.

 
Bolest zad

Bolesti zad
Pokud se chceme zbavit bolesti, vezmeme si tabletku. Hřbet ale na takovou medicínu málokdy reaguje. I používání elektrické ohřevné přikrývky pomáhá jen krátkodobě, a jediné, co vám může pomoci, je pohyb. Musíte samozřejmě odhadnout tu správnou míru a nedělat hned gymnastické přemety, ale v případě bolestí zad se jednoduše hýbat třeba.

 
pitny-rezim

Pitný režim
Voda je pro život nezbytná, zároveň je to ale nejnudnější nápoj na světě. A pravidlo, že denně musíte vypít alespoň osm sklenic, už dávno neplatí. V závislosti na věku, množství pohybu, stravy a venkovní teploty vám stačí vypít i méně. Poznáte to jednoduše: podle barvy moči. Pokud je světle žlutý, jste v pohodě.



Zanechat komentář