Tyto potraviny mohou za vaše plyny

Větry. Je špatné, pokud je nemáte, ale když jich je příliš mnoho, dokážou pořádně zkomplikovat život. V následujících řádcích se dozvíte, které potraviny vám způsobí, že za sebou budete nechávat nepříjemnou aroma.

Ovoce
Zelené jablka, hrozny, broskve, třešně a švestky jsou známé tím, že způsobují nadměrnou plynatost. Všechny tyto druhy ovoce obsahují sorbitol, který po požití nadouvá. Najdeme v nich i vlákninu, která tvoří plyny, když se dostane do tlustého střeva.

Zelenina
Některé druhy zeleniny jsou nezbytné pro pevnou postavu, ale jsou také příčinou nevábných prdů. Zelená zelenina jako hrášek, chřest, brokolice či růžičková kapusta, mohou za zapáchající plyny. Jsou sice bohaté na důležitou vlákninu, ale ta má i vedlejší účinek v podobně plynatosti.

 
beans-flatulence_5

Fazole
Tuto prastarou pravdu zná snad každý. Fazole je luštěnina bohatá na bílkoviny a vlákninu, což je pro střeva velmi užitečné. Ale těžko se tráví a proto dlouhodobě vychází ven v podobě zápachu. Třeba to mít na paměti a nedávat si nic mexické před poradou nebo romantickou večeří.

Oříšky
Oříšky plné bílkovin, zdravých tuků a vlákniny se zdají být nejzdravější pochutinkou, která zasytí. Ve skutečnosti vaše střeva nejsou z této volby až tak nadšené. Oříšky se tráví velmi těžce a přes trávicí systém procházejí dlouho, což způsobuje plyny. Obzvláště nadýmají kešu oříšky.

Bublinkové nápoje
Sycené nápoje jsou naplněny fruktózy nebo při „dietních“ verzích umělými sladidly. Oba druhy jsou škodlivé pro vaše zdraví – těžko se rozkládají a tvoří plyny. A ještě k tomu zvyšují riziko cukrovky.



Zanechat komentář