amp-web-push-widget button.amp-subscribe { display: inline-flex; align-items: center; border-radius: 5px; border: 0; box-sizing: border-box; margin: 0; padding: 10px 15px; cursor: pointer; outline: none; font-size: 15px; font-weight: 500; background: #4A90E2; margin-top: 7px; color: white; box-shadow: 0 1px 1px 0 rgba(0, 0, 0, 0.5); -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); } .amp-logo amp-img{width:190px} .amp-menu input{display:none;}.amp-menu li.menu-item-has-children ul{display:none;}.amp-menu li{position:relative;display:block;}.amp-menu > li a{display:block;} /* Inline styles */ span.acssf62a8{font-weight:400;}ins.acss263b2{display:block;} .icon-widgets:before {content: "\e1bd";}.icon-search:before {content: "\e8b6";}.icon-shopping-cart:after {content: "\e8cc";}
Slavný autobus ze šedesátých let prošel kompletní renovací. Cenou poráží i nejznámější veterány české Škody. Za tuto částku byste si totiž mohli dopřát například totálně „nabušený“ Mercedes-Benz třídy S.
Možná si na něj ještě vzpomínáte. Škoda 706 RTO brázdila naše cesty od padesátých až do počátku osmdesátých let. A nejen ty. Vyvážela se i do zemí bývalého východního bloku včetně Kuby. Takže můžeme mluvit o mezinárodním úspěchu. Tento univerzální autobus vyráběla Karosa Vysoké Mýto ve spolupráci s LIAZ-em a společností SVA. Představil se v roce 1956 a na linkách vydržel celých osmnáct let.
A přestože šlo o poslední model Škody odvozený z nákladních modelů, což prozrazoval rámový podvozek a motor vpředu, jeho design si získal obrovské sympatie. Kromě městských verzí MTZ a příměstských verzí KAR vznikaly i nádherné luxusní dálkové autokary RTO Lux se skleněnou přední částí kabiny a střešními okénky nad sedadly cestujících. Autobus s délkou 10 870 mm poháněl 12-litrový 6-válec s výkonem 160 koní a točivým momentem 686 Nm.
Nebyla to však žádná raketa. Městské verze s „krátkými“ převodovkami dosahovaly maximální rychlost 65 km / h a příměstské a dálkové verze s delšími převody se rozběhly maximálně na 85 km / h. Spotřeba se pohybovala od 22 do 28 litrů nafty. Po ukončení výroby v roce 1974 sloužily ještě dlouhá léta. Poslední kusy skončili službu až začátkem osmdesátých let, a to už měli najeto statisíce kilometrů. Sehnat dnes exemplář v dobrém stavu není proto jednoduché a už vůbec ne levné.
Dokazuje to i 706 RTO v příměstské verzi KAR, která se nedávno objevila v prodeji. Nepatří k nejstarším kouskům, vznikla v roce 1972, tedy jen dva roky před skončením produkce, přesto se její cena vyšplhala do závratné výšky. Chcete-li se stát majitelem této legendy, připravte si rovných 3 950 000 korun, tedy přibližně 144 000 eur. To je suma minimálně třikrát vyšší, než byste zaplatili za nový Superb v nejdražší výbavě. Jde tedy nepochybně o nejdražší škodovku všech dob.
V dnešní době, kdy je pozornost zákazníků roztříštěná mezi desítky podnětů, je důležité využívat vizuální…
Barcelona, hlavní město Katalánska a jedno z nejvýznamnějších měst ve Španělsku, je známá svou bohatou…
Zažijte nezapomenutelný den v barcelonské zoo, kde na vás čeká více než 4 000 zvířat…
Vydejte se na jedinečnou cestu do světa Antoniho Gaudího a objevte kouzlo Casa Milà, známé…
Pokud se nacházíte na letišti v Barceloně, oficiálně nazývaném Josep Tarradellas Barcelona-El Prat Airport, a…
Tričko Guess JAMEY Bílá barva, model: Z2BI09 J1314 Doručení i vrácení zdarma při objednávkách nad…