amp-web-push-widget button.amp-subscribe { display: inline-flex; align-items: center; border-radius: 5px; border: 0; box-sizing: border-box; margin: 0; padding: 10px 15px; cursor: pointer; outline: none; font-size: 15px; font-weight: 500; background: #4A90E2; margin-top: 7px; color: white; box-shadow: 0 1px 1px 0 rgba(0, 0, 0, 0.5); -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); } .amp-logo amp-img{width:190px} .amp-menu input{display:none;}.amp-menu li.menu-item-has-children ul{display:none;}.amp-menu li{position:relative;display:block;}.amp-menu > li a{display:block;} /* Inline styles */ span.acssf62a8{font-weight:400;}ins.acss263b2{display:block;} .icon-widgets:before {content: "\e1bd";}.icon-search:before {content: "\e8b6";}.icon-shopping-cart:after {content: "\e8cc";}
Categories: Auto-moto

První smart vlak na světě.

V Číně představili vůbec první smart vlak na světě. Ve srovnání s opravdovým vlakem však nejezdí po kolejích, ale po čarách nakreslených na cestě.
Vlaky se v posledních desetiletích významným způsobem zlepšily. Staré vlaky si spojujeme s kouřem a hlukem, ty moderní jsou naopak tiché, bezpečné, v Nizozemsku jezdí všechny na elektřinu získanou z větrné energie.

V Číně představili a prakticky předvedli něco, co nazývají vlakem, nám to však více připomíná tramvaj kombinovanou s autobusem. Nazvali ho ART, což je akronym z Autonomous Rail Rapid Transit a prý je to vůbec první smart vlak na světě. Ve srovnání s opravdovým vlakem však nejezdí po kolejích, ale po čárách nakreslených na cestě.

Sledovat čáry nakreslené na cestě může být praktické z toho důvodu, že je možné upravovat trasy podle potřeby. Stačí však jeden pouliční umělec, aby tyto čáry přemaloval nebo doplnil a problém bude na světě. Kromě kamery sledující čáry je inteligentní vlak vybaven i dalšími kamerami a senzory, aby sledoval své okolí a správně manévroval až do cíle. Ve srovnání s vlaky a tramvajemi ART není odkázán na trolejové vedení, ze kterého by čerpal energii. Na pohon slouží baterie.

Nejvyšší rychlost moderního vlaku je 70 kilometrů za hodinu a může odvézt 307 pasažérů. Jezdí výhradně na elektřinu a po 10 minutách nabíjení je připraven na 25 kilometrů dlouhou jízdu. ART může být 32 metrů dlouhý a má výšku 3,4 metru.
V době zprovoznění má být ART autonomní, avšak v představeném prototypu ještě seděli řidiči. Důvod, proč by měli města investovat právě do tohoto typu hromadných dopravních prostředků, tkví ve finančních úsporách. Pro zajímavost, jeden kilometr dráhy pro metro stojí až 102 milionů amerických dolarů, celková investice do infrastruktury pro ART vyjde pouze na dva miliony.

natka

Recent Posts

Jak fungují DeFi peněženky

DeFi peněženka je kryptoměnová peněženka bez úschovy, která uživatelům umožňuje spravovat, ukládat a interagovat s…

1 měsíc ago

Kancelářský nábytek pro malé prostory: Jak efektivně využít každý metr čtvereční

Moderní kanceláře už dávno nejsou výhradně doménou velkých open-space prostor. Stále častěji se setkáváme s…

1 měsíc ago

Parkování na letišti LINZ

Parkování na letišti ve městě Linz nabízí široké spektrum možností a je navrženo tak, aby…

2 měsíce ago

Reklamní áčko: Efektivní reklamní poutač, který zvyšuje návštěvnost i tržby

V dnešní době, kdy je pozornost zákazníků roztříštěná mezi desítky podnětů, je důležité využívat vizuální…

3 měsíce ago

Čím je Barcelona nejvíce známá?

Barcelona, hlavní město Katalánska a jedno z nejvýznamnějších měst ve Španělsku, je známá svou bohatou…

4 měsíce ago

Využijte možnosti 1denní vstupenky do barcelonské zoo

Zažijte nezapomenutelný den v barcelonské zoo, kde na vás čeká více než 4 000 zvířat…

4 měsíce ago