amp-web-push-widget button.amp-subscribe { display: inline-flex; align-items: center; border-radius: 5px; border: 0; box-sizing: border-box; margin: 0; padding: 10px 15px; cursor: pointer; outline: none; font-size: 15px; font-weight: 500; background: #4A90E2; margin-top: 7px; color: white; box-shadow: 0 1px 1px 0 rgba(0, 0, 0, 0.5); -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); } .amp-logo amp-img{width:190px} .amp-menu input{display:none;}.amp-menu li.menu-item-has-children ul{display:none;}.amp-menu li{position:relative;display:block;}.amp-menu > li a{display:block;} /* Inline styles */ ins.acss263b2{display:block;} .icon-widgets:before {content: "\e1bd";}.icon-search:before {content: "\e8b6";}.icon-shopping-cart:after {content: "\e8cc";}
V rámci pokusů opicím pouštěli kreslené filmy a ty dýchali výfukové plyny.
NEW YORK. Volkswagen se omluvil za kontroverzní pokusy na zvířatech v USA, u kterých byly opice vystaveny výfukovým plynem z dieselových aut.
„Jsme přesvědčeni, že tehdy zvolená vědecká metoda byla nesprávná. Bylo by lepší, kdybychom takový výzkum předem odmítli. Omlouváme se za chyby a špatný úsudek jednotlivců,“ uvedl německý koncern během víkendu.
Podle zprávy New York Times německé automobilky před několika lety financovali pokusy na zvířatech, aby dokázali, že jejich dieselové auta nezpůsobují poškození zdraví.
Od pokusů se distancovali BMW i Daimler. Nadále však zůstává otevřená otázka, zda automobilky věděli o tom, že Evropské sdružení pro výzkum životního prostředí a zdraví v dopravním sektoru (EUGT) využívalo při pokusech opice.
„Obecně můžeme k tomu říct, že Evropské sdružení pro výzkum životního prostředí a zdraví v dopravním sektoru vzniklo v roce 2007 jako nezávislý výzkumný institut, který založili BMW, Daimler, Volkswagen a Bosch a ve kterém všichni členové rovnoprávné spolupracovali,“ uvedl Volkswagen.
Sdružení EUGT, které zaniklo k 30. červnu 2017, si také u amerického institutu Lovelace Respiratory Research Institute (LRRI) objednalo studii. „V době zrušení sdružení nebyly předloženy závěrečné výsledky studie, takže projekt nebyl dokončen a zveřejněn.“
V rámci pokusů deseti opicím pouštěli v testovací laboratoři na uklidnění kreslené filmy a ty hodiny dýchali výfukové plyny VW Beetle.
Takto vědec Jake McDonald popsal to, co se v roce 2014 dělo v testovacím zařízení v Albuquerque. Pokud by McDonald nevypovídal v rámci vyšetřování dieselového skandálu v USA, veřejnost by se o pokusech zřejmě nikdy nedozvěděla.
Automobilka BMW prohlásila, že se na uvedené studii nepodílela, a proto se nemůže vyjádřit k průběhu a rozsahu studie. „BMW Group neměla vliv na podobu ani metody této studie, kterou si objednala EUGT.“
Od studie LRRI a EUGT se distancoval i Daimler. „Objasníme, jak mohlo dojít k studii LRRI, proto jsme spustili vyšetřování. Vozidlo od Daimleru se nepoužívalo v rámci studie. Daimler netoleruje a nepodporuje neetické zacházení se zvířaty.“
DeFi peněženka je kryptoměnová peněženka bez úschovy, která uživatelům umožňuje spravovat, ukládat a interagovat s…
Moderní kanceláře už dávno nejsou výhradně doménou velkých open-space prostor. Stále častěji se setkáváme s…
Parkování na letišti ve městě Linz nabízí široké spektrum možností a je navrženo tak, aby…
V dnešní době, kdy je pozornost zákazníků roztříštěná mezi desítky podnětů, je důležité využívat vizuální…
Barcelona, hlavní město Katalánska a jedno z nejvýznamnějších měst ve Španělsku, je známá svou bohatou…
Zažijte nezapomenutelný den v barcelonské zoo, kde na vás čeká více než 4 000 zvířat…