amp-web-push-widget button.amp-subscribe { display: inline-flex; align-items: center; border-radius: 5px; border: 0; box-sizing: border-box; margin: 0; padding: 10px 15px; cursor: pointer; outline: none; font-size: 15px; font-weight: 500; background: #4A90E2; margin-top: 7px; color: white; box-shadow: 0 1px 1px 0 rgba(0, 0, 0, 0.5); -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); } .amp-logo amp-img{width:190px} .amp-menu input{display:none;}.amp-menu li.menu-item-has-children ul{display:none;}.amp-menu li{position:relative;display:block;}.amp-menu > li a{display:block;} /* Inline styles */ span.acssf62a8{font-weight:400;}ins.acss263b2{display:block;} .icon-widgets:before {content: "\e1bd";}.icon-search:before {content: "\e8b6";}.icon-shopping-cart:after {content: "\e8cc";}
Zajímavosti

Itálie obnovuje okénka ze 17. století na prodej vína kolemjdoucím

Podniky v Itálii v současnosti obnovují tradiční prodej rozlévaného vína a dalších nápojů z malých okének známých jako „vinná okénka“. Tradice pochází ze 17. století, kdy byla Itálie v sevření jiné pandemie.

Vinárny, zmrzlinárny (gelateria) a bary v Toskánsku objevily elegantní způsob, jak podávat nápoje a pochutiny zákazníkům a zároveň udržovat bezpečný společenský odstup – používají vinná okénka (buchette del vino). S tím, jak se region pomalu dostává z omezení kvůli koronaviru, prodávají tato okénka bezkontaktně víno, Aperol Spritz, zmrzlinu a kávu zákazníkům, kteří chtějí rychlé občerstvení.

V Toskánsku je jich asi 150, podle Buchette del Vino, neziskové kulturní organizace, kterou založili tři přátelé (Matteo Faglia, Diletta Corsini a Mary Christine Forrest) v roce 2015, aby propagovala, ochraňovala a zdůrazňovala okénka, která jsou velká tak akorát na podávání nápojů. V samotném historickém centru Florencie je možné najít více jak 100 těchto kuriozit architektury.

Okénka na prodej vína se poprvé objevila v 17. století, když se pohotoví obchodníci s vínem rozhodli vytvořit malé otvory ve zdi svých staveb, aby mohli dál prodávat nápoje v době, kdy v Itálii postihl mor (1629–1631). Uvědomovali si přitom riziko nakažlivosti, říká Buchette del Vino.

„Podali láhev s vínem okénkem zákazníkovi, ale nevzali si peníze za ni přímo do ruky. Místo toho podali zákazníkovi kovový tácek, ten na něj položil mince, prodejce je vydesinfikoval octem, a teprve pak si je vzal.“

Během času zájem o tento druh prodeje upadl a okénka byla ohraničená okrajem. Turisté je často přehlížejí, stejně tak jako někteří místní, když procházejí kolem. Ale dnes, když se Itálie potýká s novou pandemií a s čerstvým strachem z nákazy, některé podniky ve Florencii, např. Osteria delle Brache a Babae, otevřely okénka na prodej nápojů; majitelé zmrzlinové cukrárny Vivoli takto prodávají kolemjdoucím kávu a zmrzlinu.

 

alice

Recent Posts

Reklamní áčko: Efektivní reklamní poutač, který zvyšuje návštěvnost i tržby

V dnešní době, kdy je pozornost zákazníků roztříštěná mezi desítky podnětů, je důležité využívat vizuální…

2 týdny ago

Čím je Barcelona nejvíce známá?

Barcelona, hlavní město Katalánska a jedno z nejvýznamnějších měst ve Španělsku, je známá svou bohatou…

2 měsíce ago

Využijte možnosti 1denní vstupenky do barcelonské zoo

Zažijte nezapomenutelný den v barcelonské zoo, kde na vás čeká více než 4 000 zvířat…

2 měsíce ago

La Pedrera-Casa Milà v Barceloně

Vydejte se na jedinečnou cestu do světa Antoniho Gaudího a objevte kouzlo Casa Milà, známé…

2 měsíce ago

Jak se dostat z letiště v Barceloně na vlakové nádraží?

Pokud se nacházíte na letišti v Barceloně, oficiálně nazývaném Josep Tarradellas Barcelona-El Prat Airport, a…

2 měsíce ago

Pánské tričko Guess JAMEY

Tričko Guess JAMEY Bílá barva, model: Z2BI09 J1314 Doručení i vrácení zdarma při objednávkách nad…

2 měsíce ago