amp-web-push-widget button.amp-subscribe { display: inline-flex; align-items: center; border-radius: 5px; border: 0; box-sizing: border-box; margin: 0; padding: 10px 15px; cursor: pointer; outline: none; font-size: 15px; font-weight: 500; background: #4A90E2; margin-top: 7px; color: white; box-shadow: 0 1px 1px 0 rgba(0, 0, 0, 0.5); -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); } .amp-logo amp-img{width:190px} .amp-menu input{display:none;}.amp-menu li.menu-item-has-children ul{display:none;}.amp-menu li{position:relative;display:block;}.amp-menu > li a{display:block;} /* Inline styles */ ins.acss263b2{display:block;} .icon-widgets:before {content: "\e1bd";}.icon-search:before {content: "\e8b6";}.icon-shopping-cart:after {content: "\e8cc";}
Categories: Auto-moto

Je luxusní Dacia oxymoron? Podle francouzského designéra ne

Jeho realistická počítačová úprava posouvá levnou značku mezi prémii.

PAŘÍŽ. Ačkoliv se na začátku mnozí dívali na Dacii přes prsty, rumunské automobilce se díky dobrému poměru ceny a výkonu podařilo prosadit v Evropě. Jak ukazuje trh, roste zájem o lepší vybavené auta. V současnosti je vrcholem nabídky Dacie oplastovaná verze Stepway, za kterou si mnozí ochotně připlácí.

Jenže jak by to vypadalo, kdyby poptávka po lepší výbavě dohnal Dacii až do prémiového segmentu? S podobnou myšlenkou se pohrával francouzský grafik a designér Laurent Schmidt.

Vzal si do parády Logan druhé generace a upravil ho do zajímavé podoby, byť jen v počítači. Bez přehnaně velkých zásahů se mu podařilo vytvořit přitažlivý malý sedan, který by si s Dacií spojoval jen málokdo.

Ani původní podoba druhé generace Loganu nebyla lehkým zadáním. Tým designérského centra Renault pro střední Evropu pod vedením Geoffreyho Gardiner vytvořil solidní vypadající auto, které nebude náročné na výrobní náklady. Proto na virtuální změny Schmidt nepotřeboval velkou fantazii a spíše se zaměřil na vylepšení detailů.

Nejvýraznějším rozdílem jsou širší blatníky s většími koly a snížená výška auta, díky čemuž působí luxusní Dacia stabilnější. Jiná je přední maska, s výraznějšími LED světly. Z dveří zmizely trochu levně působící kliky, nové je i zakončení linie oken bez hrubého sloupku.

Zadní světla autor povedené úpravy příliš nezměnil, ale spojil jejich tenkým LED pásem na dveřích kufru. Ve spodní části nárazníku přibyl difuzor a dvojité koncovek výfuku.

Upravená Dacia je inspirována luxusní výbavou Renaultu Initiale Paris. Nezaostává proto ani interiér s velkou dotykovou obrazovkou. Za hnědým koženým čalouněním a detaily jako větrací otvory vidět inspiraci v Mercedesu.

Zda by se našlo dostatek zájemců o luxusní Dacii je sporné, prozatím zůstává Schmidtova představa pouze v počítači.

admin

Recent Posts

Jak fungují DeFi peněženky

DeFi peněženka je kryptoměnová peněženka bez úschovy, která uživatelům umožňuje spravovat, ukládat a interagovat s…

1 měsíc ago

Kancelářský nábytek pro malé prostory: Jak efektivně využít každý metr čtvereční

Moderní kanceláře už dávno nejsou výhradně doménou velkých open-space prostor. Stále častěji se setkáváme s…

1 měsíc ago

Parkování na letišti LINZ

Parkování na letišti ve městě Linz nabízí široké spektrum možností a je navrženo tak, aby…

2 měsíce ago

Reklamní áčko: Efektivní reklamní poutač, který zvyšuje návštěvnost i tržby

V dnešní době, kdy je pozornost zákazníků roztříštěná mezi desítky podnětů, je důležité využívat vizuální…

3 měsíce ago

Čím je Barcelona nejvíce známá?

Barcelona, hlavní město Katalánska a jedno z nejvýznamnějších měst ve Španělsku, je známá svou bohatou…

4 měsíce ago

Využijte možnosti 1denní vstupenky do barcelonské zoo

Zažijte nezapomenutelný den v barcelonské zoo, kde na vás čeká více než 4 000 zvířat…

4 měsíce ago