amp-web-push-widget button.amp-subscribe { display: inline-flex; align-items: center; border-radius: 5px; border: 0; box-sizing: border-box; margin: 0; padding: 10px 15px; cursor: pointer; outline: none; font-size: 15px; font-weight: 500; background: #4A90E2; margin-top: 7px; color: white; box-shadow: 0 1px 1px 0 rgba(0, 0, 0, 0.5); -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); } .amp-logo amp-img{width:190px} .amp-menu input{display:none;}.amp-menu li.menu-item-has-children ul{display:none;}.amp-menu li{position:relative;display:block;}.amp-menu > li a{display:block;} /* Inline styles */ ins.acss263b2{display:block;} .icon-widgets:before {content: "\e1bd";}.icon-search:before {content: "\e8b6";}.icon-shopping-cart:after {content: "\e8cc";}
Categories: Auto-moto

Největší brzdy na světě bude vyrábět Bugatti na 3D tiskárně

Třmeny vyrobené z titanové slitiny měří 41 centimetrů, montovat budou na Chiron.

MOLSHEIM. Francouzská automobilka Bugatti se po svém znovuzrození v devadesátých letech proslavila svými extrémně výkonnými auty. Takové výkony často vyžadují i ​​různé zajímavé technické řešení.

Nejnovějším z nich jsou nové brzdy z titanové slitiny, které se začnou montovat na model Chiron koncem tohoto roku. Půjde o největší brzdové třmeny jaké se kdy dostaly na produkční auto.

Navzdory délce až 41 centimetrů, šířce 21 centimetrů a výšce téměř 14 centimetrů váží pouze 2,9 kilogramu. Pro srovnání, současné hliníkové třmeny Chironu váží téměř 5 kilogramů.

Tento způsob výroby totiž umožňuje minimalizovat jakýkoliv nadbytečný materiál, což se odráží i na zvláštním organicky působícím vzhledu. Pevnost jim přesto nechybí, použita slitina unese až 125 kilogramů na milimetr čtvereční.

Právě kvůli její odolnosti nelze použít tradiční metody výroby. Proces sestává z ukládání vrstev titanového prášku a jejich zahřívání čtyřmi vysokovýkonnými lasery. Těchto vrstev je spolu 2 213 a výroba jednoho takového dílu trvá 45 hodin.

Využití 3D tiskáren při výrobě automobilů je stále v plenkách, zejména pokud jde o funkční části. Nejde však o úplnou novinku, podobnou technologii využívá například Koenigsegg při výrobě turbodmychadel.

admin

Recent Posts

Jak fungují DeFi peněženky

DeFi peněženka je kryptoměnová peněženka bez úschovy, která uživatelům umožňuje spravovat, ukládat a interagovat s…

1 měsíc ago

Kancelářský nábytek pro malé prostory: Jak efektivně využít každý metr čtvereční

Moderní kanceláře už dávno nejsou výhradně doménou velkých open-space prostor. Stále častěji se setkáváme s…

1 měsíc ago

Parkování na letišti LINZ

Parkování na letišti ve městě Linz nabízí široké spektrum možností a je navrženo tak, aby…

2 měsíce ago

Reklamní áčko: Efektivní reklamní poutač, který zvyšuje návštěvnost i tržby

V dnešní době, kdy je pozornost zákazníků roztříštěná mezi desítky podnětů, je důležité využívat vizuální…

3 měsíce ago

Čím je Barcelona nejvíce známá?

Barcelona, hlavní město Katalánska a jedno z nejvýznamnějších měst ve Španělsku, je známá svou bohatou…

4 měsíce ago

Využijte možnosti 1denní vstupenky do barcelonské zoo

Zažijte nezapomenutelný den v barcelonské zoo, kde na vás čeká více než 4 000 zvířat…

4 měsíce ago