amp-web-push-widget button.amp-subscribe { display: inline-flex; align-items: center; border-radius: 5px; border: 0; box-sizing: border-box; margin: 0; padding: 10px 15px; cursor: pointer; outline: none; font-size: 15px; font-weight: 500; background: #4A90E2; margin-top: 7px; color: white; box-shadow: 0 1px 1px 0 rgba(0, 0, 0, 0.5); -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); } .amp-logo amp-img{width:190px} .amp-menu input{display:none;}.amp-menu li.menu-item-has-children ul{display:none;}.amp-menu li{position:relative;display:block;}.amp-menu > li a{display:block;} /* Inline styles */ ins.acss263b2{display:block;} .icon-widgets:before {content: "\e1bd";}.icon-search:before {content: "\e8b6";}.icon-shopping-cart:after {content: "\e8cc";}
Categories: Auto-motoTechnologie

Švédská nadvláda: Koenigsegg Reger s výkonem 1.500 koňských sil a bez převodovky

Kontroverzní, švédskou automobilku, kterou založil v roce 1994 Christian von Koenigsegg netřeba nikomu představovat. Vyrábějí se v ní nejrychleji auta na světě, co víc dodat?

První zákazník si přebral svůj červený Koenigsegg CC8S v roce 2002 na Ženevském autosalonu. Ve stejném roce vyrobil Koenigsegg další čtyři auta a o dva roky později byl v Ženevě představen nový, výkonnější Koenigsegg CCR.

28. února 2005 vytvořil CCR nový světový rekord v max. rychlosti sériově vyráběného auta rychlostí 387,87 km/h, čímž překonal rekord do té doby neporazitelného McLarenu F1.

Tento rekord vydržel do roku 2005, kdy ho překonal automobil Bugatti Veyron rychlostí 407,5 km/h. CCR a CC8S jsou unikátní zejména v tom, že umožňují majiteli měnit nastavení vozidla podle vlastních potřeb, takže je možné jej ideálně přizpůsobovat na jízdu po běžných vozovkách nebo okruzích.

V roce 2011 byly představeny nové modely Ager jakož i Ager R. Limitovaný model One: 1 z kterého se vyrobilo pouze 6 kusů, spatřil světlo světa v roce 2014. Byly tak překonány všechny rychlostní rekordy. O rok později vyvinul Koenigsegg první hybrid s kombinovaným výkonem 1.100 kW. Dal mu jméno Reger. Koupí si ho pouze ti nejbohatší, kteří nechtějí Ferrari nebo Lamborghini, ale kteří touží po nejvýkonnějším a nejrychleji akcelerující automobilu na světě.

Reger se obejde bez jakékoliv převodovky. Síla motoru se přenáší přes hydraulickou spojku přímo na kola, přičemž její regulaci má na starosti sofistikovaná funkcionalita elektromotorů. Koenigsegg si tento systém nechal patentovat pod označením KDD (Koenigsegg Direct Drive, tj přímý pohon. Pětilitrový motor V8 se dvěma turby dosahuje výkonu 820 kW a točivý moment je na úrovni 2.000 Nm.

Extra výkon poskytují až tři elektromotory s hybnou silou vyšší než 500 kW. Koenigsegg uvádí, že Reger je schopna vyvinout výkon vyšší než 1500 koní. Stovka padne za 2,8 sekundy a hranici 400 km/h Reger zdolá, podobně jako One: 1 za šokujících 20 sekund.

Z modelu Reger bude vyrobených pouze 80 kusů a Koenigsegg tvrdí, že půjde o nejrychlejší sériově vyráběný automobil na světě.

 

admin

Recent Posts

Nejlevnější parkování na letišti Vídeň – MAZUR Parkplatz

Na letišti Vídeň máte možnost zaparkovat své vozidlo s největší výhodností právě na parkovišti Mazur.…

2 měsíce ago

Jak efektivně vyhledávat letenky přes Skyscanner

Mnohdy vysoká cena letenek bývá tou největší překážkou pro naše cestování. Abyste však na svém…

2 měsíce ago

Zalando Lounge – značkové oblečení se slevou až 75 %

Značkové oblečení, boty a vybavení domácnosti jsou na Zalando Lounge  až o 75 % nižší…

2 měsíce ago

Jak fungují DeFi peněženky

DeFi peněženka je kryptoměnová peněženka bez úschovy, která uživatelům umožňuje spravovat, ukládat a interagovat s…

3 měsíce ago

Kancelářský nábytek pro malé prostory: Jak efektivně využít každý metr čtvereční

Moderní kanceláře už dávno nejsou výhradně doménou velkých open-space prostor. Stále častěji se setkáváme s…

3 měsíce ago

Parkování na letišti LINZ

Parkování na letišti ve městě Linz nabízí široké spektrum možností a je navrženo tak, aby…

3 měsíce ago