amp-web-push-widget button.amp-subscribe { display: inline-flex; align-items: center; border-radius: 5px; border: 0; box-sizing: border-box; margin: 0; padding: 10px 15px; cursor: pointer; outline: none; font-size: 15px; font-weight: 500; background: #4A90E2; margin-top: 7px; color: white; box-shadow: 0 1px 1px 0 rgba(0, 0, 0, 0.5); -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); } .amp-logo amp-img{width:190px} .amp-menu input{display:none;}.amp-menu li.menu-item-has-children ul{display:none;}.amp-menu li{position:relative;display:block;}.amp-menu > li a{display:block;} /* Inline styles */ span.acssf62a8{font-weight:400;}ins.acss263b2{display:block;} .icon-widgets:before {content: "\e1bd";}.icon-search:before {content: "\e8b6";}.icon-shopping-cart:after {content: "\e8cc";}
Auto-moto

Značky Toyota, Nissan a Honda jsou nejméně připraveny na přesun k nulovým emisím

Japonské automobilky Toyota, Nissan a Honda jsou nejméně připraveny na přechod na vozidla s nulovými emisemi ve srovnání s jejich globálními konkurenty, zjistil výzkum klimatického think-tanku InfluenceMap.

Odhaduje se, že do roku 2029 budou pouze 14 % celosvětové produkce Toyoty tvořit plně elektrická vozidla, přičemž podle studie (od od IHS Markit), která je založena na zkoumání dat o budoucí výrobě, vzroste na 18 % u Hondy a 22 % u Nissanu. To je srovnatelné s jihokorejským Hyundai, u kterého se předpokládá, že do roku 2029 dosáhne celosvětově úrovně výroby EV 27 %, Fordem a Volkswagenem Group s 36 % a 43 %. Japonské automobilky zaostávají za světovými konkurenty v uvádění elektromobilů a míra zavádění elektromobilů v zemi je sotva 1 %. Honda vyčlenila na příští desetiletí rozpočet v přepočtu 39 mld. USD na výrobu čistších aut. Společnost Subaru uvedla, že během příštích 5 let utratí za kapacitu baterie EV přibližně 250 mld. jenů. Toyota a Japonská asociace výrobců automobilů (JAMA), které předsedá Toyota, mezitím spolu s elektromobily nadále propagují vodík jako jedno z klíčových řešení uhlíkové neutrality. U všech výrobců automobilů se předpokládá, že vozidla na vodíkový pohon budou do roku 2029 tvořit pouze 0,1 % celosvětové produkce, uvádí studie. Toyota začátkem tohoto měsíce představila model bZ4X (úvodní foto), svůj první sériově vyráběný plně elektrický vůz.

 „Skutečnost, že Toyota a Nissan jsou dvě společnosti s nejnižším skóre, zdůrazňuje silnou vazbu mezi negativními klimatickými politikami a nízkou úrovní prognóz výroby elektrických vozidel,“ řekl Ben Youriev, programový manažer InfluenceMap.

 „V případě Toyoty nadále silně prosazuje hybridy poháněné spalovacím motorem – a to i na vysoce rozvinutých trzích, jako je Japonsko a USA – navzdory nedávným varováním vědců z Mezivládního panelu pro změnu klimatu, že elektrická vozidla poháněná elektřinou s nízkými emisemi nabízejí největší dekarbonizační potenciál pro pozemní dopravu na základě životního cyklu.“

 

alice

Recent Posts

Jak fungují DeFi peněženky

DeFi peněženka je kryptoměnová peněženka bez úschovy, která uživatelům umožňuje spravovat, ukládat a interagovat s…

1 měsíc ago

Kancelářský nábytek pro malé prostory: Jak efektivně využít každý metr čtvereční

Moderní kanceláře už dávno nejsou výhradně doménou velkých open-space prostor. Stále častěji se setkáváme s…

1 měsíc ago

Parkování na letišti LINZ

Parkování na letišti ve městě Linz nabízí široké spektrum možností a je navrženo tak, aby…

2 měsíce ago

Reklamní áčko: Efektivní reklamní poutač, který zvyšuje návštěvnost i tržby

V dnešní době, kdy je pozornost zákazníků roztříštěná mezi desítky podnětů, je důležité využívat vizuální…

3 měsíce ago

Čím je Barcelona nejvíce známá?

Barcelona, hlavní město Katalánska a jedno z nejvýznamnějších měst ve Španělsku, je známá svou bohatou…

4 měsíce ago

Využijte možnosti 1denní vstupenky do barcelonské zoo

Zažijte nezapomenutelný den v barcelonské zoo, kde na vás čeká více než 4 000 zvířat…

4 měsíce ago