Audi Q8 je novým prémiovým SUV, které se dotne v roce 2018

Audi Q8 je novým prémiovým SUV, které se dotne v roce 2018 1

Detroit se stal místem oficiálního odhalení dlouho utajovaného konceptu Audi Q8. Mělo by jít o největší a nejdokonalejší SUV od Audi. Tento model bude konkurovat modelem BMW X6, Mercedes GLE Coupe, jakož i značce Range Rover. Současně se stává odvážným krokem německé automobilky do neznáma. Očekává se, že se dostane do výroby v roce 2018.

Koncept sdílí podobné rozměry s aktuálním modelem Q7 – je více než pět metrů dlouhý s rozvorem tři metry. Je však o 40 mm nižší, přičemž šikmá střecha a zužující se zadní konec naznačují, že poskytne prostor pouze pro čtyři pasažéry. Očekává se však, že produkční verze dostane uspořádání s pěti sedadly. Koncept Q8 má zavazadlový prostor o objemu 630 litrů.

Audi E-Tron Quattro Concept: Elektrické SUV bez kompromisů

Prezentován jako plug-in hybrid, jde o koncept poháněný 3,0-litrovým motorem TFSI, spárovaným s elektromotorem. Hnací jednotka vyvíjí kombinovaný výkon 320 kW a 700 Nm točivého momentu. Audi zrychlí z 0-100 km/h za méně než 5,4 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h. Síla se přenáší prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky s pohonem všech čtyř kol. Je velká šance, že hnací ústrojí v podobě plug-in hybridu dostane zelenou i v produkčních modelech. Na čistě elektrický pohon vás nová Q8-čka doveze až 60 km daleko. Lithium-iontová baterie přitom potřebuje dvě a půl hodiny k tomu, aby se zcela nabila. Ti, kteří budou chtít větší výkon, si budou moci vybrat Audi SQ8. Poskytne již zmíněný vyšší výkon, protože bude obsahovat stejný 4,0 litrový V8 motor s bi-turbem, který pohání současné modely SQ7.

Největším a nejzásadnějším designovým prvkem je přední maska ​​(zatím největší jaká se na modelech Audi objevila) a spojené zadní světlomety. Audi tvrdí, že zadní část má připomínat model Quattro z 80. let a budoucí modely postavené na platformě e-tron.

Koncept Q8 jezdí na 23 palcových kolech z lehkých slitin a obsahuje silné keramické brzdy. V interiéru bude v rámci virtuálního kokpitu dostupný 12,3-palcový displej, který nabídne více funkcí a vyšší rozlišení. Digitální dotykový displej na palubní desce a středové konzole tak nahradí celou řadu analogových tlačítek.