Italský výrobce super sportovních automobilů uvádí na trh nový silnější a lehčí model. Ferrari F12tdf představuje nejnovější limitovanou edici, ze které se vyrobí pouze 799 kusů podle slibu zakladatele automobilky, že vyrobí vždy o jedno auto méně, jak bude chtít trh.
Ferrari F12tdf je poctou vytrvalostním závodům Tour de France, ve kterých automobilka dominovala v 60. letech. V roce 1956 vyhrál super sport 250 GT Berlinetta závody čtyři krát za sebou. Závodníci s nimi na okruzích absolvovali stovky kilometrů za den. Závodní auta Ferrari měly výborné jízdní vlastnosti i při maximálním výkonu. F12tdf je automobil, který se stejně dobře hodí na silnici i na závodní trať.
Je vybaven novými technologiemi, z nichž nejpozoruhodnější je systém natáčení zadních kol. Ten mimo jiné umožňuje rychlejší průjezd zatáček. Podobný systém 4Control najdeme i v rodinném autě Renault Espace. Vzorem při úpravách agregátu byla Formule 1, super sport má však nižší převodové poměry. O pohon zadních kol se stará upravený atmosférický 12-válec o objemu 6,3 l s max. výkonem 574 kW (780 koní). Max. točivý moment je 705 Nm a až 80 procent jeho síly se dá využít již od 2 500 otáček. Ferrari F12tdf díky tomu zrychluje z 0 na 100 km/h za 2,9 s a rychlost 200 km/h dosáhne o pět sekund později. Jeho maximální rychlost je přes 340 km/h.
Novinka, která vychází z modelu F12 Berlinetta je silnější a lehčí. Díky kompozitním materiálům zhubla o 110 kg. Širší pneumatiky vpředu mají po novém rozměr 275/35 R20. Vzhled vozu byl zcela přepracován, přičemž každý aerodynamický prvek je nový a funkční. Díky vyspělé aerodynamice tento super sport vytváří téměř dvakrát větší přítlak než standardní model F12. Zlepšený byl tok vzduchu v horní části a na bocích, zatímco zadní spoiler je nyní širší a vyšší. Interiér je tradičně velmi sparťanský (na dveřích ani palubní desce nejsou žádné rohože ani obklady). Novinka z Maranella už nyní beznadějně vyprodána navzdory ceně, která značně převyšuje 300.000 EUR.