Jak se vyrábí porsche 918, jedno z nejdražších aut světa

Jak se vyrábí porsche 918, jedno z nejdražších aut světa 1

V první řadě je třeba říci, že ručně. Všechny luxusní vozy se vyrábějí ručně. Marně byste hledali automatizované výrobní linky s roboty. Ultra luxusní výrobci jako např. Bentley či Porsche spadající pod skupinu VW v tom mají jasno. Bentley se vyrábí ve městě Crewe v Anglii a Porsche v německém městě Zuffenhausen. V roce 1950 zde bylo vyrobeno první Porsche 356.

Jedny z nejdražších automobilů světa se vyrábějí ve velkolepé původní historické budově, bývalé lakovně. Celkovou kulisu dotvářejí rohové okna a dvojitá výška stropů, nově nainstalované, nadrozměrné lisované hliníkové potrubí na vytápění a větrání, použití reflexní bílé barvy s množstvím světla či moderní průmyslové podlahy.

Díly přicházejí výtahem na první patro a kompletní Porsche 918 sjíždí výtahem dolů. Vše se odehrává na prostranství o rozloze 4000 metrů čtverečních. Pokud by byla 918-tka o málo větší (nebo výtah který jezdí dolů menší), nebylo by zde možné tyto vozy vyrábět. Jakmile vejdete do výrobní haly ve městě Zuffenhausen Vás přivítají již hotové modely 918 čekající na výstupní kontrolu.

Porsche 918 je víc než jen superauto. Je součástí vlny technologických super sportovních automobilů, do které patří laferrari či McLaren P1. Všechny zmiňované automobily vyžívají hybridní pohon (kombinaci elektrického a spalovacího motoru) a jsou vybaveny karoserií z uhlíkových vláken. Odborníci se shodují na tom, že 918-tka je nejlepším, nejrychlejším a jediným pravým hybridem.

Je až neuvěřitelné jak může byt přední a zadní část nosného rámu spojena pouze šesti, ale pevnými šrouby. Skelet automobilu z uhlíkových vláken se vyrábí a dováží z Rakouska. Na montážní linku přichází zabalený ve dvou krabicích, přičemž jedna z nich obsahuje přední a druhá zadní část. Je výjimečné pozorovat s jakou lehkostí se tyto relativně velké, ale lehké rámy ručně zvedají na přípravcích. Profil 918-tky začíná být zřejmý od okamžiku, kdy se tyto dvě části spojí.

Kromě spojování předního a zadního rámu se zde odehrává celá řada menších dílčích úkonů. Pouze 100 mužů a žen, kteří byli vybráni z celkového počtu 3000 zaměstnanců, dokáže vyrobit za jeden den 4 kompletní automobily. Produkce kompletního motoru trvá 20 hodin. Věk zaměstnanců se pohybuje v rozmezí 22 až 57 let, přičemž každý z nich pracuje v prostředí zcela odlišném, v jakém se vyrábí např. model 911.

V automobilce se povídá, že tato výrobní hala se spíše podobá hodinářskému showroomu s čistými podlahami, knihovnou a prazvláštním tichem. Prostory bez jakéhokoli nepořádku spíše připomínají haly, ve kterých se vyrábějí vozy F1. Montáž probíhá na krátké lince a auta se pohybují po celý čas na ručně poháněných vozících. Baterie se vytlačuje vzhůru do dolní části vany s milimetrovou přesností. Apropo baterie. Pochází od firmy Bosch a Porsche na ni poskytuje sedmiletou záruku.