Lexus LS 600: elegantní, dravý a výkonný

Lexus LS 600: elegantní, dravý a výkonný 1

Elegantní, dravý a výkonný. Takový je nový luxusní sedan, který stojí na vrcholu nabídky luxusní divize japonské automobilky. Nová vlajková loď dostal pro rok 2016 několik vylepšení a to zejména nový systém ENFORA Service Connect na diagnostiku vozidla.

Pokud bychom měli shrnout všechny pro a proti, pak je nový Lexus působivě tichý a luxusní s vynikající kvalitou zpracování a pohodlnými zadními sedadly. K dispozici je několik balíčků výbavy. Mezi nevýhody patří mnohem vyšší cena, pomalejší zrychlení jakož i menší zavazadlový prostor. Pokud bychom se potenciálního kupce zeptali, jaké aspekty jsou pro ně při koupi limuzíny nejdůležitější, pravděpodobně by mezi ně spotřeba paliva nepatřila.

Ceny paliva jsou bezvýznamné s přihlédnutím k tomu, za kolik se nová limuzína prodává. Pro ty, kterým nedělá problém zaplatit za nový automobil, šestimístnou sumu, bude mnohem, více důležitější, míra komfortu.

Lexus ukázal budoucnost: představil koncept LF-FC

Standardem jsou 19palcová kola z lehkých slitin, nastavitelné vzduchové odpružení, adaptivní LED světlomety s automatickými dálkovými světly a ostřikovači světlometů, LED světla, LED mlhovky, střešní okno, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, přední a zadní parkovací senzory, bezklíčové zapalování, zpětné zrcátko s automatickým stmíváním, monitorovací systém mrtvého úhlu a automatizovaný paralelní parkovací systém.

Kabina je celá zahalena v kůži a dřevěné obklady odkazují na bezvadnou kvalitu a řemeslné zpracování. Odpružení je takové fantastické, že nezaregistrujete ani ty nejodpornější hrboly. Hluk se do kabiny téměř vůbec nepřenáší.

Přední sedadla jsou luxusní, zatímco ty zadní jsou sklápěcí s masážní funkci. V případě balíčku Executive Class, je v nabídce dokonce dodatečná osmanská masáž pro cestujícího na pravé straně. K dispozici je lednička a v loketních opěrkách se nachází ovládací prvky na nastavení sedadel a kontrolu vytápění a větrání. Ve výbavě interiéru nechybí čtyřzónová automatická klimatizace, LED osvětlení, kožené čalounění, nastavitelné sedadlo řidiče do 12-ti směrů, nastavitelné sedadlo spolujezdce do 10-ti směrů, paměťové funkce pro všechna sedadla, vyhřívaná a klimatizované přední a zadní sedadla, elektricky sklopná zadní sedadla s masážní funkcí, vyhřívaný kůží potažený volant, dřevěné obklady a chladnička v zadní části vozidla.

Nejsilnější Lexus RC F je připraven porazit konkurenci!

K elektronickému standardu patří navigační systém s 12,3-palcovým displejem, couvací kamera, telefon s rozhraním Bluetooth a audio konektivita, nouzový komunikační systém Lexus Safety Connect, či Lexus ENFORA na diagnostiku vozidla. Standardem je 19 reproduktorů Mark Levinson s prostorovým zvukem, CD měničem na šest disků, HD a satelitním rádiem s USB portem.

K doplňkové výbavě patří Executive Class Seating balíček, kterým lze snížit počet míst k sezení na čtyři a který přidává zadní středovou konzolu, DVD / Blu-ray systém, elektrickou 110-voltovou zásuvku a funkcionalitou masáže pro pravé zadní sedadlo.

K dispozici jsou také dva adaptivní tempomaty s výstražným systémem před kolizí a brzdovým asistentem. Rovněž i pokročilý systém Forward Collision, díky kterému je možné detekovat chodce a vyhýbat se jim. Systém dodatečně upozorňuje řidiče na vybočení z jízdního pruhu. Mezi další bezpečnostní funkce standardní výbavy patří kotoučové brzdy, protiblokovací systém pro řízení stability a trakce, přední a zadní boční airbagy, boční hlavové airbagy, airbagy řidiče a kolenní airbag pro spolujezdce, monitorovací systém slepého úhlu, přední a zadní parkovací senzory, natáčecí světlomety a zpětné kamery.

Když Japonec, tak pořádný: Nový Lexus RX 2016

Co se motorizace týká, v nabídce jsou dvě pohonné jednotky. Lexus LS 600h L představuje hybridní model, který obsahuje 5,0-litrový V8 motor produkující 389 koňských sil a točivý momentem 300 Nm. Součástí jsou dva elektromotory, přičemž jeden z nich slouží jako generátor a startér motoru, zatímco ostatní pohánějí zadní kola a vyrábějí energii rekuperačním brzděním. Systém poskytuje celkový výkon 438 koní. Celá tato energie slouží k pohonu všech čtyř kol přes plynule měnitelné převody (CVT) osmistupňové automatické převodovky.

Co se zrychlení týká, model LS 600h L dosáhne 100 km/h za 6,4 sekundy, což není příliš velmi dobrá hodnota. Odhadovaná kombinovaná spotřeba paliva je přibližně 20 litrů, což je také příliš. Ostatní hybridní luxusní sedany jsou mnohem úspornější.

Volitelný adaptivní tempomat zahrnuje sofistikovaný pre-kolizní systém. Systém také varuje před opuštěním jízdního pruhu a zahrnuje systém prevence. Doplňkový balík Executive Class přidává kolenní airbag pro zadního cestujícího. Na základě zkoušek čelního nárazu získal nový sedan nejvyšší možné hodnocení. Sedadlo řidiče a opěrky hlavy poskytují maximální možnou ochranu před poraněními krční páteře v případě zadních nárazů.

Součástí vozu je i rozhraní Remote Touch. Umožňuje uživateli navigovat mezi různými funkcemi na 12.3-palcovém displeji umístěném v horní části přístrojové desky. Remote Touch je vhodný pouze pro základní úkony ovládání audia a navigace a integraci smartphonů. V konečném důsledku odčerpává příliš mnoho řidičovy pozornosti.

Ovládání je zajištěno pomocí doteků a může být častokrát vratké a nepřesné. Většina ostatních společností využívá ve svých systémech ovládací kolečko. BMW iDrive je v tomto směru rozhodně lepším řešením. Zavazadlový prostor je v hybridním modelu velmi omezený. Na svědomí to má samostatná zadní klimatizace, palubní chladničky a hybridní komponenty.