NEJNEBEZPEČNĚJŠÍ VLAKOVÉ TRATĚ SVĚTA

NEJNEBEZPEČNĚJŠÍ VLAKOVÉ TRATĚ SVĚTA 1

Železnice jsou docela fascinující a úžasný způsob dopravy. Z vlaku se dá obdivovat malebnost krajiny. Nicméně, některé trasy mohou být nebezpečné. Sestavili jsme seznam TOP 5 nejnebezpečnějších vlakových tratí, které budete chtít, aby zůstali daleko od vašich cestovatelských plánů.

Kuranda Scenic Railway – Austrálie

Trasa byla postavena již v 18. století mezi Kuranda a Cairns. Nabízí celkem úžasnou cestu, která umožňuje cestujícím si vychutnat fascinující výhled na deštný prales zapsán do světového dědictví UNESCO. Trať jde přes strmé rokle a velkolepé vodopády včetně Barron Falls, které stříkají na cestující vodou. Tato cesta patří mezi nejnebezpečnější, no je nezapomenutelná.

Argo Gede Train Railroad – Indonésie

Vlaková trať jde z Jakarta Bandung a celkový čas jízdy jsou tři hodiny. Cesta vlakem jde přes oblouky, žebříčkové mosty, či vysoký pylon Cikurutug. Cestující mohou vidět hluboké subtropické údolí. Nepříjemná nehoda na této trase se stala v roce 2002, kdy dostal vlak vykolejil.

Tren a las Nubes – Argentina

Také známý jako „vlak v oblacích“, tato trať stojí 4,23 kilometrů nad hladinou moře a kvalifikuje se jako třetí nejvyšší železnice na světě. Spojuje La Polvorilla na hranici Chile do Salta na severu-centrální Argentiny. Trasa obsahuje 20 tunelů, 13 vysunutých mosty a více než 10 dlouhých mostů nad hlubokým údolním nebo jiným krajinným zářezem.

White Pass a Yukon Route – Aljaška

Tato úžasná cesta byla postavena v roce 1898. Železniční trať byla postavena podél 2,75 kilometrů vysokých útesů, které se táhnou na více než 32 kilometrů. Trasa prochází inverzní komprese mostů a členité krajině. Celkově vzato, cesta k zapamatování.

Kanadské teritorium Yukon

Chennai-Rameswaram Route – Indie

Železniční trať v Indii jde přes most dlouhý 2,25 kilometrů a spojuje město Chennai s poutním městem Rameswaram na ostrově Pamban v jižní Indii. Byl postaven již v 19. století. Vlak musí projít most na poměrně nízkých otáčkách kvůli opačné síle silných větrů. To trvá asi 20 minut. Ačkoli je podporován s 145 betonovými pilíři, silné mořské proudy a cyklóny často představují nebezpečnou hrozbu. Na uvedené trase došlo k řadě nehod. Jedna z velkých se stala v roce 1964, kdy bouře smetla vlak plný pasažérů z trati.