Porsche 911 Carrera: menší, ale výkonnější motory s turbem

Porsche 911 Carrera: menší, ale výkonnější motory s turbem 1

Nové Porsche 911 Carrera, které bude mít debut na frankfurtském mezinárodním autosalonu, se bude dodávat výhradně s přeplňovanými motory. Porsche se po boku ostatních automobilek postupně zcela vzdává velkých atmosférických motorů. Ve snaze o lepší výkon a hospodárnost je nahrazuje menšími, ale mnohem výkonnějšími motory s turbem. Změna přichází po čtyřech letech od premiéry aktuální devětsetjedenáctky.

Turbo kúra se podepsala na dynamických vlastnostech. Nové Porsche 911 Carrera lépe zrychluje, je pružnější a dosahuje vyšší maximálku. V základní Carreře bude nový 3,0-litrový motor s výkonem 275 kW (370 koní) a točivým momentem 449 Nm. Na rychlost 100 km/h vystřelí za 4,0 sekundy.

Výkonnější Carrera S má o 37 kW (50 koní) více a poskytuje o 50 Nm vyšší točivý moment. Rychlost 100 km/h dosáhne pouze za 3,7 sekundy. Max. rychlost byla stanovena na 307 km/h, což je o 13 km/h více než standardní Carrera.

Tento extra výkon přichází díky turbo dmychadlu a unikátnímu výfukovému systému. Mezi vychytávky patří i nová řídicí jednotka motoru (ECU). Nicméně velká otázka týkající se těchto nových motorů bude, jak tyto změny ovlivní zážitek z jízdy. Přestože se zlepšila spotřeba paliva (v porovnání s předchozí generací téměř o 12%), přeplňování zcela změnilo zvuk motoru. Díky dostatku hnací síly při nízkých otáčkách není třeba tak často řadit rychlost. Auto v běžném provozu lépe zrychluje a s manuální převodovkou Carrera S dosahuje maximálku 307 km/h.

Kromě nových motorů je nyní nové Porsche 911 o 10 mm níže a v jeho výbavě nechybí systém PASM (Porsche Active Suspension Management). Díky novým tlumičům se dá na silnici lépe ovládat. Po debutu aktivního řízení zadní nápravy vyrobeného podle nových pravidel pro GT3 a GT3 RS je nyní k dispozici na Carrera S. Uvnitř 911-tky se nachází volant z modelu 918 Spyder a svou premiéru zde má také nový informačně-zábavní systém Porsche Communication Management ( PCM), který v sobě spojuje kompatibilitu Apple CarPlay, připojení Wi-Fi a 7-palcový dotykový displej.

Zatímco motory a podvozek se podstatně změnily, exteriéru modelu 911 se změny téměř nedotkly. Přední část byla oživena čtyřbodovými denními světly, boky dostali zapuštěné kliky dveří a sexy zadek má nízké široké světla. Sympatickou změnou je nostalgický návrat ke svislým nasávacím štěrbinám na kapotě motoru. Z bezpečnostních prvků zmiňme multikolízního brzdového asistenta, adaptivní tempomat nebo možnost zvednutí světlé výšky přední části při parkování či průjezdu retardéru až o 4 cm.

Cena za nový model 911 se bude pohybovat od 89 400 USD za základní Carreru a 103 400 USD za model Carrera S. Pokud dáte přednost kabrioletu, připravte si dalších 12 300 USD za každý model. Nové modely se začnou prodávat na jaře 2016.