Je obchodování se zbraněmi nejlepším byznysem?

Je obchodování se zbraněmi nejlepším byznysem? 1

Zbraně. Na jedné straně nástroje smrti, ale na straně druhé hračky, které by si chtěl každý laik chytit, vyzkoušet, potěžkat…

Jsou to, na neštěstí, takové stejné artikly, se kterými se běžně obchoduje, jako s jakýmikoli jinými věcmi, se kterými my, prostí lidé, přicházíme do kontaktu.

Když jsem se byl podívat na veletrh zbraní v bratislavské Inchebě, pochopil jsem, jaká může být smrt výhodným a obrovským zdrojem příjmů. Konflikty tu byly, jsou a budou. Potřeba zbraní, na rozdíl od jiných artiklů, bude i v době míru, vždy vysoká. Vždyť se říká: Co kdyby?

Obchodování s tímto zbožím, na rozdíl od nám dostupnějších věcí (elektroniky, potravin atd.), vynáší obchodníkům, mnohem (na druhou) větší částky peněz za kratší čas. Tak proč se nestát obchodníkem se zbraněmi? Vždyť je to tak jednoduché. Takový druh byznysu je určitě lákavý, ale jako vždy, má své kladné a záporné stránky.

První otázka: Jednat na vlastní pěst nebo pro firmu? Prodejci, pracující přímo pro zbrojovky, vyhledávají potenciální zákazníky, s nimiž by vyjednali prodej.

Negativem takového obchodování je nepříliš vysoký zisk, který představuje jen malý podíl z prodeje. Pokud však obchodník pracuje „na vlastní pěst,“ jako zprostředkovatel nebo přímý odběratel, může si vybrat zákazníky, kterým bude své zboží prodávat. Zde se však může dotyčný velmi rychle dostat na velmi tenký led.

Z takového smýšlení vyplývá druhá otázka: Kdo může být zákazníkem? Budou mými zákazníky jen armády různých zemí? Nebo budu prodávat zbraně i lidem na druhé straně zákona? Když se na celou problematiku podíváme z obchodního hlediska, tak prodejci v podstatě nezáleží, zda je zákazník voják nebo zločinec, případně terorista. Nebo na koho bude zboží použito. Nebo jak byly zbraně získány. Zákazník přijde, přesně stejně jako do obchodu, vybere si, zaplatí, vezme zboží a odejde. Hotovo.

Proto je třeba před vstupem do takového světa zvážit všechny aspekty, i dalekosáhlé, popřípadě i poznat konkurenci, která může být v tomto světě mnohem horším nepřítelem než v jiných odvětvích obchodu. Kdo chce být obchodníkem se smrtí, nesmí nad ní přemýšlet.