McLaren odhalil budoucnost monopostů F1. Přišel s futuristickým konceptem monopostu MP4-X, pro který je charakteristická vysoká rychlost, vzrušení a vysoký výkon.
Na pohon budou sloužit hybridní technologie a novinkou budou uzavřeny kokpity pro zvýšenou bezpečnost pilotů.
Namísto tradičního volantu se bude monopost ovládat signály z mozku pilota pomocí hologramů. Tato odvážná technologie se sice dá použít v praxi, i když je nová a stále se vyvíjí. Piloti nebudou muset vůbec používat fyzickou sílu a monopost budou moci ovládat pouze pomocí gest nebo holografické přístrojové desky v kokpitu.
Vědci už dokázali, že mozkové vlny mohou řídit letadla pomocí softwaru BCI. Umožňují to výkonné přístroje EEG pro měření mozkových vln pilota a na míru vyrobený software s pokročilým algoritmem, který přeměňuje mozkové signály na příkazy.
Na křídlech karoserie MP4-X budou namontovány elektrody, které budou neustále kontrolovat odpor vzduchu a dráhu letadla usměrňovat tak, aby byl odpor vzduchu co nejnižší. Snímače pneumatik, které se používají již dnes, budou varovat před potenciálním opotřebením. Riziko nebezpečných prasklin a delaminace se tak sníží na minimum. Nasávání vzduchu bude navrženo podle nejnovějších poznatků a ochranný kryt bude pilota chránit před smrtelnými poraněními hlavy. Téměř každý konstrukční prvek bude mít své opodstatnění a spolu s jinými prvky bude tvořit vizuálně ohromující a technologicky moderní vozidlo
Formule 1 je prestižní a kultovní záležitostí s velkým předpokladem, že si tento svůj image zachová i v budoucnosti. Závodní obleky budou týmem zprostředkovávat biologické informace v reálném čase. Solární články budou zásobovat energií palubní systémy. Mohly by také krátkodobě zvýšit výkon vozidla.
Podvozek vozu bude vyroben z takových materiálů, které se při poškození dokáží transformovat zpět do původního tvaru. MP4-X by také měl nabídnout lepší zpětnou vazbu inženýrům, aby rychleji porozuměli aktuálním problémům. Standardní samolepky mají nahradit billboardy s reklamou určenou pro konkrétní diváky. V období digitálního věku by to už mělo být naprostou samozřejmostí.
Díky rozšířeným displejům bude možné „vidět skrz zdi“. Maurizio Arrivabene z Ferrari řekl, že jeho tým nabídl svou vizi ještě v roce 2015. Snažil se tím vyprovokovat konkurenty k činu, což se mu i podařilo. F1 vyjednává o změnách technických předpisů na rok 2017. Stáj McLaren by takovou změnu uvítala, protože v hodnocení konstruktérů získala pouze 27 bodů, zatímco Mercedes si odnesl neuvěřitelných 676 vítězství.