Mercedes-Benz E pro rok 2016: nové motory a futuristická přístrojová deska

Mercedes-Benz E pro rok 2016: nové motory a futuristická přístrojová deska 1

Desátá generace automobilů Mercedes-Benz E-Class právě přichází! Jde o konkurenci pro luxusní limuzíny BMW 5 a Audi A6 v plné zbroji. Vítejte ve světě Mercedes-Benz!

Nová třída E přináší celu řadu významných změn, včetně autonomní technologie a nového čtyřválcového naftového motoru se stylingem z nové třídy Třída C a S-Class. Konečné ceny a technické údaje zatím nebyly zveřejněny, ale očekává se, že základní cena modelu E220d bude kolem 40.000 €.

Podívejme se spolu na několik funkci nové třídy E, které by vás měly přesvědčit o koupi právě tohoto vozidla.

Dobrou zprávou je, že třída E pro rok 2016 bude ve znamení zcela nových dieselových čtyřválců. Ty mají byt údajně mnohem rafinovanější než staré 2,1 litrové naftové motory. Všechny motory budou spolupracovat s Devítistupňovou automatickou převodovkou a pohonem zadních kol. Nový celo-hliníkový 2,0-litrový dieselový motor bude vybaven variabilním turbem, bude dosahovat 192 koňských sil s točivým momentem 295 Nm. Mercedes s nim zrychlí z 0-100 km/h za 7,3 sekundy.

Pro čtenáře našeho magazínu bude jistě zajímavější 3.0 litrový plug-in hybrid (E350 e) se čtyřválcovým benzínový motorem a elektromotorem vpředu. Tento motor přijde na trh později včetně luxusních V8 motorů.

Pokročilé technologie a autonomní funkce neobcházejí ani třídu E. Pokud hledáte něco, co vás dostanete z místa A do místa B za minimální náklady, pak může být nová třída E pro vás nejlepší volbou. V neposlední řadě i proto, že systém Drive Pilot je dalším krokem na cestě k plně autonomnímu řízení. Systém sestává z adaptivního tempomatu a pilota, který pomáhá udržet Mercedes v pravém jízdním pruhu.

Další funkcí, která odlehčí řidiče je Speed ​​Limit Pilot. Jejím úkolem je automaticky přizpůsobovat rychlost vozidla na základě informací ze satelitu. K dispozici je i funkce Active Lane Assistant-Change, která dokáže automaticky měnit jízdní pruhy. Inovovaný posilovač řízení Evasive pomáhá řidiči provádět nouzové manévry a udržet kontrolu nad vozem v extrémních situacích. Stejně jako v případě modelu Tesla Model S nabízí i Mercedes pokročilého parkovacího pilota. Ten umožňuje na dálku zaparkovat prostřednictvím smartphonu. Je to ideální způsob jak s automobilem manévrovat ve stísněných prostorech nebo garážích.

Futuristická, vícevrstvá přístrojová deska zaujme asi nejvíce. Po posazení se do nového Mercedesu třídy E můžete získat pocit, že sedíte ve výstavním konceptu nebo menší verzi sedanu S-class. Obrovský, plovoucí širokoúhlý displej podsvícený LED diodami je prostě úžasný. Nová je i přístrojová deska sahající od dveří ke dveřím. Tradiční žárovky v interiéru byly nahrazeny LED osvětlením, přičemž zákazník má možnost výběru ze 64 barev.

Stereo aparatura Burmester s 3D zvukem vás dostane. Její výškové reproduktory v předních dveřích a na střeše a jsou efektně podsvícené. Zatímco si standardní vozidla vystačí se dvěma kruhovými ciferníky, displej obrazovky v případě nového Mercedesu třídy E lze přizpůsobovat podobně jako smartphone.

K dispozici je klasický, sportovní a zajímavý progresivní program, inspirovaný filmem Tron. Inteligentní funkce na centrálním displeji zahrnují satelitní navigaci, informace o nejbližších čerpacích stanicích s aktuálními cenami pohonných hmot. Displej je sice dotykový ale je ho možné ovládat ovládacími prvky na volantu. Je to velmi propracovaný a intuitivní systém, který si po pár minutách používání zamilujete.

Prvním dostupným modelem bude E220d, který bude stát kolem 40.000 EUR a který doplní později šestiválec E350D. Ke konci roku přibude čtyřválcový benzínový-elektrický hybrid E350. Ostatní verze včetně modelu E400 4Matic s pohonem všech čtyř kol přijdou později.