Minulý týden byl na výstavě automobilů v Šanghaji představen nový Mercedes-Benz S-Class. Jak je již zvykem, vlajková loď Mercedes bude dostupná ve více verzích od základního modelu až po špičkové vozy AMG.
Největší novinkou je sada technologii zabezpečující aktivní bezpečnost včetně několika asistenčních systémů pro řidiče. Automobilka tvrdí, že nové funkce přinášejí třídu S blíže k autonomní jízdě.
Mercedes-AMG GT Roadster & GT C Roadster pro rok 2017 oficiálně odhalen
Mezi nejdůležitější systémy se řadí Aktivní asistent pro udržování odstupu Distronic, který předvídavě upravuje rychlost před zatáčkami, křižovatkami, kruhové objezdy a podobně. Aktivní asistent nouzového zastavení zabrzdí vozidlo ve vlastním jízdním pruhu až do zastavení, když zjistí, že řidič během jízdy se zapnutým aktivním asistentem řízení trvale nezasahuje do dopravního dění. Aktivní asistent změny jízdního pruhu dokáže na víceproudé silnici v rozsahu rychlosti 80 až 180 km/h. samostatně změnit jízdní pruh krátkým zatlačením směrovky. Aktivní asistent sledování povolené rychlosti dokáže v kombinaci se systémem COMAND Online sledovat povolenou rychlosti a díky zapínatelným funkci i rozpoznávat dopravní značky.
K dalším funkcím patří funkce Active Brake Assist, která snižuje riziko srážky s chodcem, Evasive Steering Assist, jehož pomáhá vyhýbat se překážkám ve městě či na dálnici, Active Blind Spot Assist či komunikační technologie Car-to-X a Pre-Safe Plus. Nová třída S také disponuje bezpečnostními prvky, které měly premiéru, v rámci třídy E. Jde zejména o impulsní nafouknutí určitých částí sedadel při detekci bezprostředního bočního nárazu. Cestující se tak dostanou do vzdálenosti až 2,75 palce od zóny havárie. Další funkce vyšle rušivý signál, který pomůže předejít ztrátě sluchu v případě havárie.
Vpředu dostala třída S novou přední masku s revidovanými světlomety. Zadní část zdobí zcela nový zadní nárazník s novými zadními světly. K dispozici jsou také nová 20-palcová kola. Přidány byly tři nové barevné provedení čalounění, nový tříramenný volant a nová generace automobilového multimediálního systému COMAND. Mercedes-Benz S450 a S450 4Matic bude pohánět 3,0 litrový V-6 motor s turbem. Jeho max. výkon bude 362 koní a max. točivý moment 500 Nm. Mercedes-Benz S560 a S560 4Matic dostanou 4,0-litrové twin-turbo V-8 motory s výkonem až 463 koňských sil a točivým momentem až 700 Nm. K dispozici je i nová devítistupňová automatická převodovka 9G-Tronic.
Mercedes-Benz E pro rok 2016: Nové motory a futuristická přístrojová deska
Standardní výbavou modelů S450 a S560 bude nová funkce Energizing Comfort, která v sobě spojuje různé technologie pečující o komfort ve vozidle. Jde zejména o systém klimatizace a vůní, sedadel (teplo, větrání, masáž), konzoly s LED podsvícením a hudební atmosféry. Mezi další funkce se zařadí 64-bodové osvětlení, Lane Tracking Package, inteligentní systém LED osvětlení s novou funkcí Ultra Wide Beam, integrace smartphonů včetně aplikace Apple CarPlay a Android Auto.
Mercedes-Maybach S560 4Matic dostal rozšířený rozvor o 7,9 palce. Reprezentují ho nápisy Maybach, 20-palcová kola, zadní polohovatelná sedadla s opěrkami na nohy, zadní vnitřní osvětlení interiéru, kožené obklady a potahy, volant ze dřeva a kůže, polo aktivní vzduchové pérování Airactive a Magic Body Control.
Mercedes-Maybach S650 Maybach dostane pohon zadní nápravy, přičemž ho bude pohánět motor o objemu 6,2 litru s turbem a sedmistupňovou převodovkou 7G-Tronic Plus. Jeho max. výkon bude 523 koní s točivým momentem 830 Nm. Volitelnými prvky bude dvojice zadních skládacích stolků, semi-anilinová kůže, zadní chladnička či panoramatická střecha s ovládáním Magic Sky. Chybět nebude sofistikovaný zábavní systém a ručně vyráběné odkládací prostory na šampaňské ze stříbra.