I vojáci si potřebují zpříjemnit volné chvíle. Snad proto se dlouhá léta na různých vojenských základnách prodávaly časopisy pro dospělé, které se mezi muži v zelených uniformách těšily velké oblibě. To však už dnes neplatí. „Studu“ časopisy typu Penthouse se totiž na základnách armádních nebo vzdušných sil přestanou prodávat. Armáda tak přijde o jeden ze symbolů své subkultury.
Důvodem není nový zákon ani změna vedení, je mnohem prozaičtější – jejich prodej klesl od roku 1998 až o 86 procent. Vojáci raději využijí digitální platformu, mnohdy cenově dostupnější (zdarma). I porno průmysl tak bojuje s masovou expanzí internetu do běžného života člověka.
Obětí nové éry však kromě zavedených titulů jako Playboy, Penthouse, American Curves zda Tattoo bude i komix o postavičce SpongeBob, která je populární hlavně mezi dětmi, ale mezi její příznivce patří i mnoho dospěláku.
Vyslechnou se tak žádosti skupiny „Morálka v médiích“, která od června minulého roku apelovala na příslušné orgány ve věci stažení magazínů pro dospělé z vojenských základen. Hlavním argument skupiny byl jasný – tituly takového typu mají neblahý vliv na sexuální aktivitu vojáků. Asi netřeba dodávat, že stažení časopisů z trhu jejich velmi potěšilo.