ROZHOVOR: TO, CO MŮŽEME DÁT KLIENTOVI ZDARMA JE NÁŠ PŘÍSTUP

Luxusní salón ještě nemusí být dobrý salon. Toto tvrzení zastává kadeřník David Gurský s dlouholetou praxí na Slovensku iv zahraničí. Spolupráce se specialisty v rámci celého světa mu rozšířila obzory natolik, že dnes může rozdávat rady on. Sled událostí v jeho životě, které ho přivedly k vysněné profesi je opravdu barvitý. Dávka motivace, která z nich vyplývá může „nakopnout“ i vás!

Už v době výběru střední školy si byl vědom svých daností v oblasti vizáže. V období, kdy bylo povolání muže kadeřníka více než neobvyklé, vzdělání bylo bez maturity a trvalo jen 3 roky, bylo lepší volbou gymnázium. „Při studiu jsem pěstoval koníček – líčil a česal spolužačky.“ Jelikož neexistovala ani maskérských vysoká škola, v důsledku kladného vztahu k řečnictví, si zvolil studium práva. „Domníval jsem se, že řečnictví a právo jdou spolu ruku v ruce, ale po třech letech“ huštění „faktů ze všeobecného přehledu jsem studium předčasně ukončil.“

Škola života v Anglii

Mnozí lidé, kteří vysokoškolské studium ukončí předčasně, nevědí co dál se svým životem. Proto je častým řešením právě jakýsi únik do jiné země. „V Anglii jsem pracoval jako oper, měl jsem však štěstí na rodinu.“ Mama rodiny, v níž pracoval byla spolumajitelkou sítí kadeřnických salonů ve městě. Přestože jeho náplní byly pomocné práce, šlo o první profesionální kontakt s kreativní prací, která byla na Slovensku považována ještě za řemeslo. „Na základě viděného jsem si uvědomil, že kadeřnictví se dá dělat i jinak. Tato zkušenost mě usměrnila a nadchla. Hned po příchodu na Slovensko jsem absolvoval kurz komplexní vizáže. “

Nikdy to není tak špatné, aby to nemohlo být lepší

Píše se rok 2004. Co uděláte když vám východoslovenský Bardejov nenabízí žádné možnosti? Odejdete do Bratislavy. „Rozhodl jsem se, že odejdu do Bratislavy, kde se budu dále učit, ale díky náhodné známosti jsem se dostal do sítě salonů Pierot.“ Pod vedením, dnes známého, Branislava Gröhlinga se mu naskytla příležitost splnit si sen v podobě spolupráce s médii, módními návrháři, proměnami vizáže a různými charitativními prohlídkami …

Pokud se o školství zajímají obyčejní lidé …

Branislav Gröhling je známý také jako zakladatel Společnosti kadeřníků a vizážistů Slovenska, jejichž cílem je usnadnit studentům středních odborných škol začátek profesionální kariéry. „Studenti, kteří ukončí školu nevědí v praxi fungovat normálně, protože se ve škole naučí jen trvalou a pánský střih. Právě díky tomuto sdružení a bránila sponzoringu jsme chodili po středních školách a předávali své znalosti. “

Když uznáte, že na to máte

Všechno to byly události, které rozšiřovaly obzory, ale po šesti letech této práce přišel stav, kdy se David v této firmě již neměl kam posunout. „V důsledku touhy osamostatnit se jsem si otevřel vlastní salon v Bratislavě (Revolution Hair), který zastřešoval komplexní vizáž. Šlo o tzv. One Day Spa, čili prostor pro dokonalý relax a zkrášlení v jednom. „V důsledku mediální známosti byl osloven italskou značkou Alfaparf Milano v souvislosti s pozicí technologa pro mezinárodní kongresy.

I podřadná práce se vyplatí!

Téměř rok provádění pomocných prací v anglickém kadeřnickém salonu mu otevřel dveře k této pozici. „Podmínkou byla bezchybná angličtina, kterou jsem ovládal, ale mou další výhodou byl i anglický kadeřnický žargon, který jsem polapil během zametání vlasů a mytí hlav.“ Stáže, na kterých participovalo 64 kadeřníků technologů z celého světa byly přínosné hlavně kvůli zjištění, že obarvit vlasy není jen vytisknout barvu z tuby a zalít ji peroxidem. „Naučil jsem se tam alchymii barvení a byla to úžasná příležitost učit se trendem na světové úrovni.“

Vášeň si vás najde

Zkušenosti získané v Itálii následně prezentoval po celém Česku a Slovensku. Zde zjistil, že řečnictví, ke kterému vždy inklinoval se dá využít i v jiných oblastech. „I přesto, že šlo o období maximálního pracovního vytížení, bylo to velmi přínosné období.“ O tři roky později si mohl v Bratislavě otevřít další salón (Revolution Hair 2) a rozšířit tým kadeřníků. Jeho pozice se najednou měnila na pozici manažera. Salony spolupracovaly s návrháři, prohlídkami, médii …

Zdánlivý konec může být klidným začátkem

Zhroucení se budovy v Bratislavě s ještě neotevřeném třetím salonem bylo zlomovým bodem, kdy musel zavřít i první dva salony. „Šlo o poslední tečku za rozhodnutím k návratu do klidného života po jedenácti letech pracovního vypětí.“ Po užitečné tříleté pauze byl opět osloven italskou značkou Alfaparf Milano, jejíž nabídku přijal, ale už jen na pozici školitele pro východní Slovensko

V kadeřnických službách to není o pokroku

David říká, že ve vlasech se věci jen opakují. Přidáváme prvky, které to zpestří, ale ty nejsou pro každou zákaznici. Pokud jde o střihy, nevymyslíme nic převratné, jen se vracíme v čase. „Všechno můžeme inovovat, ale nic nového asi nevymyslíme.“

Práce ve velkoměstě se od malého města lišit nemusí

Lidé ve společnosti mají různé nároky i očekávání a salony se jim snaží přizpůsobit. Z finančního hlediska je cena rozhodující, ale nemusí to být definitivní problém, protože dnes na trhu nacházíme i kvalitní vlasovou kosmetiku za méně peněz. „Co můžeme dát zdarma, je náš přístup, protože dobrý salon nedělá kosmetika. Salón ani nemusí působit luxusně, protože právě kadeřník vytváří atmosféru. „Pokud jde o kvalitu služeb, závisí na kadeřníka, zda mu stačí to, co ho naučili na střední odborné škole, nebo se chce ve vlastním zájmu vzdělává dále. Neméně důležitý je poptávka. Ultramoderní věci nejsou vyhledávané všude. Pravdou je, že čím větší je město, tím stoupají i nároky. Základ příjmu však tvoří nenároční klienti, kteří vyhledávají standardy.

Pracovat v malém má své výhody

Člověk tráví s kadeřníkem hodně času, proto je důležité zakládat si na osobním přístupu. „Moje klientela v Bardějově se vyprofilovala tak, že z klientů jsou kamarádi a kamarádky, tehdy je to pro mě příjemné, protože v uvolněné atmosféře se necítím jako v práci. Pokud na mě klient jen dvě hodiny dívá, nevím co si mám myslet. “

Na službách si je třeba dát záležet

Služba je důležitá profesně i osobně. Je nezbytné, aby vám zákazník důvěřoval a v momentě zasedání do křesla nelitoval, že se vám svěřil do rukou. Všechny služby jsou o přístupu. Platí to nejen v kadeřnictví, ale také v gastronomii nebo v obyčejném obchodě s oblečením. Pokud zákazník cítí, že se v dané oblasti vyznáte, nejenže se k vám vrátí, bude vás i doporučovat



Zanechat komentář