Podobně jako jiné umělecká díla z Itálie, chtějí i nové motocykly Aprilia naplnit očekávání znalců. K impozantní sérii motocyklu Aprilia přibyly nové modely s vysokým výkonem, které chtějí zaujmout kombinací hrubé síly a přesvědčivého designu. Aprilia RSV4 a Tuono V4 1100 byly poprvé představeny v říjnu minulého roku na výstavě Intermot v Kolíně nad Rýnem.
Model RSV4 debutoval v roce 2009, přičemž byl vyvinut na závodění na mistrovství světa superbiků. Devětkrát s nimi stál Max Biaggi na stupni vítězů. Tento jezdec s nimi vyhrál šampionát v letech 2010 a 2012. Stejný motocykl se také zasloužil o celkové vítězství v sérii FIM Superstock 1000 v roce 2015. V sedadle tehdy seděl jezdec Lorenzo Savadori.
Pro tento rok je model RSV4 RR (závodní replika) a RF (produkční model) vybavený 6stupňovou převodovkou spárován s 201 koňovým, 65 stupňovým motorem V4. K dispozici je téměř 115 Nm točivého momentu. Motor byl přepracován tak, aby splňoval emisní normy v souladu s Euro 4. Motorky jsou současně v průměru o jednu sekundu rychlejší než předchozí RSV4. Další vylepšení se týkají zavěšení, brzd a elektroniky. Novinku představuje systém Aprilia Performance Ride Control (RPSN), který nyní obsahuje 8 stupňové nastavení trakce a lze jej zapnout bez aktivované škrticí klapky.
Dále přibyl launch control se třemi nastaveními, možnost podřazování bez použití spojky a pokročilý tempomat. K lepší ovladatelnosti v zatáčkách dopomáhá ABS podpořené Brembo brzdami a větší ocelové disky vpředu. Pneumatiky zastupují Pirelli Diablo Rosso III či Pirelli Diablo Supercorsa.
Díky propracované geometrii se změnila poloha motoru. Odpružení rámu mají v případě modelu RR na starosti vidlice Sachs s tlumičem na přední a zadní části. Model RF je vybaven vidlicemi Öhlins NIX 30. K dispozici je barevný (TFT) displej, který zobrazuje všechny potřebné informace o jízdě. Kromě toho je model RSV4 vybaven informačním systémem, založeným na hlasových příkazech.
Žádný významný rozdíl v estetice mezi oběma verzemi neexistuje. RR je prezentován v matné černé nebo šedé barvě (s červenými ráfky), zatímco RF obsahuje novou závodní grafiku, odkazující na 54 získaných světových titulů. Motocykly jsou dostupné za cenu od 16.999 USD v případě RSV4 RR, respektive za cenu od 22.999 za model RF.