Ferrari 488 GTB: extrémí výkon pro extrémní zážitky z jízdy

Ferrari 488 GTB: extrémí výkon pro extrémní zážitky z jízdy 1

Z italského Maranella k nám dorazila pozitivní zpráva. Čtyřicet let po uvedení prvního Ferrari 308 GTB s motorem V8 centrálně uloženým vzadu, přichází jeho následovník v podobě modelu 488 GTB. Tento čistokrevný sportovní vůz nabízí jedinečný pocit radosti a bezkonkurenční požitek z jízdy.

Nová Berlinetta (GTB – Grand Turismo Berlinetta) v sobě brilantním způsobem skloubila úspěchy ze závodů F1 a WEC. Vždyť starší model 458 GT si drží titul dosud, přičemž 24 hodinové závody Le Mans vyhrál 2 krát po sobě. Ferrari 488 GTB využívá know-how techniků Ferrari, kteří za posledních deset let v rámci programu XX významnou měrou vylepšili nejen elektroniku automobilu ale i všechny jeho řídicí systémy.

Nový, benzínový motor V8 se dvěma turby a objemem 3,9 litru představuje špičku ve své třídě. Lepší výkon, silnější točivý moment a zrychlení nemá v této třídě žádné jiné Ferrari. Nejvyšší výkon je až 493 kW (670 koňských sil) při 8000 otáčkách (téměř o 100 více než u 458) a točivý moment 760 Nm při 3000 otáčkách za minutu. V kombinaci se sedmistupňovou dvou spojkovou převodovkou dosahuje 488 GTB rychlost 100 km/h za přibližně 3 sekundy. Na zdolání dvoustovky potřebuje asi 8,2 sekundy.

Inženýři z Maranella si dali v případě tohoto modelu záležet na perfektní akustice motoru. Nové Ferrari 488 GTB se nyní vyznačuje velmi jasným a dravým zvukem. Díky aerodynamickému koeficientu 1.67 je přítlak v porovnání s předchozím modelem vyšší až o 50 procent. Výrazným designovým prvkem je boční sání vzduchu do motoru, které odkazuje na historický model 308 GTB. Změnily se i světla, které na obou koncích využívají diodovou technologii. Nové je zadní křídlo, aktivní difuzor s klapkami, ale také dvojitý přední spoiler.

Maximální rychlostí 330 km/h nechává tento nový model za sebou původní model Italia. Okruh Fiarano zvládne za jednu minutu a 23 sekund, což je o dvě sekundy rychleji. Kromě Launch Controle pro prudké starty je 488 GTB vybaveno druhou generací systému Side Slipp Control (SSC-2), který posouvá hranici stabilizačních zásahů až na doraz a majitelů nechává projíždět zatáčky driftem.

Automobil si rozumí s trakčním systémem F1-Track, elektronickým diferenciálem E-Diff a magnetoreologickými tlumiči adaptivního podvozku, které redukují náklon během prudkých změn směru jízdy. Za design modelu 488 GTB se podepsalo mateřské stylistické studio Ferrari Styling Centrum. Kde jsou ty časy, kdy každé Ferrari navrhovala jedna z nejznámějších italských společností Pininfarina!

Přepracován byl i celý interiér. Nový je inovativní přístrojový panel s centrálním analogovým otáčkoměrem s dvojicí displejů po stranách. Palubní deska, oddělená od středového tunelu, má nové průduchy ventilace. Převodovka se po novém ovládá novými tlačítky na středovém tunelu. Volant pochází z modelu California.

Pro úplnost doplňme údaj o spotřebě. Nový agregát by si měl vystačit s 11,4 litru benzínu, což představuje úsporu asi dvou litrů. Samozřejmě i díky start-stop systému. Ferrari 488 GTB bude debutovat na březnovém autosalonu v Ženevě, přičemž do výroby se dostane až v září 2015.