Porsche Macan přináší více vzrušujících zážitků z jízdy než jakékoliv jiné SUV. Pouze nedávno představené SUV je postavené na platformě MLB od koncernu VW, přičemž má třetinu komponent stejných jako Audi Q5. Macan sice není Porsche 911, je však rychlejší a obratnější než konkurence, včetně modelu Cayenne. Není to čistokrevný super sport, hodně mu však k tomu nechybí.
Dáme ruku do ohně za to, že mnoho potenciálních kupců přesvědčil o tom, aby přesedlali z modelů X3 či Q5 právě na Porsche. Kromě kompaktních rozměrů jeho design s Audi Q5 nespojuje nic. Designéři Porsche odvedli kus dobré práce a vytvořili úžasný vůz pro specifickou cílovou skupinu. Sedačky z alcantary jsou standardem a pokud si odmyslíme neúměrně drahou výbavu za příplatek, je základní interiér perfektní. Masivní otvory sání vpředu poukazují na dravou motorizaci umístěnou uvnitř.
Můžete si vybrat ze čtyř motorů. K dispozici je přeplňovaný čtyřválec, dva přeplňované šestiválce a jeden 3-litrový turbo diesel. Každý jeden Macan má turbo i modelovou řadu S. Macan Turbo má navíc větší a výkonnější motor. Je jím 3,6-litr s výkonem 400 koní, zatímco model S má pouze 340 koní. Macan S zrychluje na 100 km/h za 4,6 sekundy stejně jako sportovní auto Porsche Carrera 911 Turbo z roku 1986.
Všechny zmíněné motory jsou velmi výkonné, a dokonce i diesel se může pochlubit impozantním zrychlením z 0 na 100 za 6,3 sekundy. Samozřejmostí je možnost řazení páčkami na volantu, Všechny modely mají tlačítko off-road. Stačí jej pouze zatlačit a světlá výška automobilu se zvětší o celé čtyři centimetry.
Hmotnost tohoto automobilu je téměř dvě tuny, přičemž 7-stupňová automatická převodovka má co dělat, aby dokázala přenést enormní sílu motorů bez úbytku na všechna čtyři kola. Pokud očekáváte super lehké řízení nebo velké SUV, ve kterém se budete cítit jako v bavlnce, můžete být zklamáni. Chcete-li takové SUV, můžete zkusit pohodlný Range Rover Sport. Pro ty, kteří hledají vzrušující pohon, dobré ovládání a stabilitu na silnici, je určeno právě Porsche. Nemusíte se však obávat těžkopádnosti ani nepraktičnosti. Díky velké přilnavosti a účinné funkci Torque Vectoring okamžitě získáte sebevědomí při řízení auta Porsche Macan.
O vše se stará elektronika, která přerozděluje sílu motoru dle potřeby v závislosti na jízdních podmínkách. Za normálních okolností jde přibližně 80 procent výkonu na zadní kola. Když si to podmínky vyžadují, může se na přední kola přenést až sto procent výkonu. Co se týče spotřeby, nejúspornějším modelem je Macan S Diesel. Nabízí kombinovanou spotřebu 6,1 litru na 100 km. Se základním čtyřválcem lze dosáhnout spotřebu 7,8 litru, s modelem Macan Turbo se dá dostat pod 10 litrů.
Standardem jsou 18-palcová kola (19-palcové v případě modelu Turbo), jakož i DAB rádio, ovládání klimatizace a kůže alcantara. Ocelové pružiny a pasivní tlumiče jsou standardem na všech modelech. Model Turbo je navíc vybaven adaptivními tlumiči PASM. Pro ty, kteří hledají maximální komfort, je za příplatek dostupné i vzduchové pérování. Pokud jde o soupeře, BMW X3 nabízí větší vnitřní prostor, ale nemůže konkurovat jízdní dynamice ani provedení Porsche. Audi Q5 je na tom podobně – za Porsche mluví prémiový design a sportovní jízdní vlastnosti.
Není pochyb o tom, že i interiér tohoto sportovního SUV je perfektní. Bude se líbit zejména těm, kteří dají na strohý, ale účelný německý design. Kvalitní materiály, žádné dotykové displeje a zmiňovaná kůže z alcantary je to pravé. Macan se může po sklopení zadních sedadel pochlubit i velkým 1500-litrovým zavazadlovým prostorem. Velkorysá je i možnost přizpůsobení interiéru. Můžete se spolehnout na to, že pokud něco hledáte, za příplatek to určitě dostanete. Výbava za příplatek od Porsche však vůbec není levná. Téměř 3.000 EUR za navigační systém, který nedosahuje kvality systému iDrive Connect od Audi, je prostě příliš.
Základní cena za Macan je do 60.000 EUR. Benzínový Macan S stojí přes 60.000 EUR s tím, že S Diesel stojí téměř stejně. Špičkový Macan Turbo se prodává za 80.000 EUR a více.