Sportovní boty Cryptide vytvořené 3D tiskem zanechávají stopu mýtického zvířete

Sportovní boty Cryptide vytvořené 3D tiskem zanechávají stopu mýtického zvířete 1

Německý návrhář Stephan Henrich má divoký, vysoce detailní a futuristický přístup k formě a jeho pojetí opotřebovaného tropu sportovních bot vytištěné ve 3D je toho skvělým příkladem. Vyvýšená podešev je jen o něco více než tvarově padnoucí ponožka a obsahuje dynamicky se deformující falangy navržené tak, aby nechaly kolemjdoucí zmatené, když uvidí Vaše stopy.

Sportovní boty Cryptide vytištěné ve dvou cyklech jsou navrženy především tak, aby předvedly 3D tiskový systém Sintratec S2, a také pryžový TPE elastomerový materiál společnosti. Tenčí struktury jsou velmi flexibilní, zatímco ty tlustší mohou absorbovat podstatně více energie, než se ohnou, proto je horní část boty supertenká a perforovaná kvůli prodyšnosti, zatímco podešev je strukturálnější, navržená tak, aby zvládla obvyklé tlaky vytvářené při chůzi a běhu. Stephan Henrich odděluje všech pět prstů na pevném designu podešve, z nichž každý se může pohybovat dopředu a vytvářet dojem ostrého drápu. Vaše stopy v hlíně nebo písku přinutí lidi přemýšlet, zda se tu neobjevil yetti či bigfoot, což dalo Kryptidům (Cryptides) jejich jméno: kryptid je mýtické zvíře. Boty jsou navrženy tak, aby je bylo možné bezpečně zapnout pomocí západkového vázání, i když to ještě nebylo namontováno. Henrich říká, že 3D skenování nohou lidí a vytvoření sady kryptidů v dokonalých rozměrech by mělo být poměrně jednoduché, ale realisticky tyto boty pravděpodobně zůstanou exponátem švýcarské společnosti Sintratec, a tedy z pohledu skutečných kupující téměř stejně dobré jako mýtická zvířata.

Sportovní boty Cryptide vytvořené 3D tiskem zanechávají stopu mýtického zvířete 2

Přesto jsou velmi poutavé; Henrichův styl je technický a odvážný a svůj pobuřující design představil již v roce 2009 prostřednictvím jízdního kola Infinity cruiser AWD s jedinou modulární pneumatikou, která je držena na místě hydraulickými rozpěrami a tvoří virtuální přední a zadní kola. Zdá se Vám to nepraktické? Určitě je, ale je to dobrý nápad, který je maximálně originální. V poslední době Henrich pracuje na 3D Cocooner navrženém pro tisk trojrozměrných mřížkových tvarů z UV vytvrzeného e-skla bez jakýchkoliv podpěr a na robotickém zahradníkovi podobnému pavoukovi, který se specializuje na plísně. 

– Řekněte, nebyla by pro něj ideální práce ve sci-fi filmu?