Budatti Chiron: nejrychlejší a nejvýkonnější sériově vyráběný supersport planety

Budatti Chiron: nejrychlejší a nejvýkonnější sériově vyráběný supersport planety 1

Je to oficiální! Bugatti Chiron je nejrychlejším a nejvýkonnějším sériově vyráběným supersportovním automobilem v historii. Premiéra na ženevském autosalonu nás utvrdila v tom, že jde o velmi ušlechtilou raketu, která představuje nástupce odcházejícího Bugatti Veyron.

Nový supersport sdílí své jméno s legendárním jezdcem Formule 1 Louisem Chironem a mytologickým kentaur. Souhlasíme s tím, že síla a propracovanost podmanivého kupé je hodná legendy.

Pozoruhodný je výkon 1500 koňských sil a maximální rychlost 420 km/h. Bezprecedentní výkon pochází z inovativního 8-litrového, 16-válcového motoru se čtyřmi, dvoustupňovými turbodmychadly. Tato motorizace je schopna vyvinout brutální tah v podobě 1600 Nm točivého momentu. Součástí pohonné jednotky je nový výfukový systém z titanu a šest katalyzátorů s aktivním povrchem, který by mohl pokrýt 30 fotbalových hřišť. Toto monstrum drží na uzdě 7-stupňová převodovka s dvojitou spojkou, která umožňuje, doslova vystřelit Chiron z nuly na sto za méně než 2,5 sekundy!

Vizionářský a aerodynamický design je také klíčem k jeho rychlosti. Inspirován byl kultovním Bugatti Type 57SC Atlantic. Samonosná karoserie z uhlíkových vláken minimalizuje hmotnost a zároveň maximalizuje tuhost. Ultra-lehký ale velmi silný materiál je všudypřítomný. Pokud bychom vlákna poskládali od začátku až po konec, jejich vzdálenost by překonaly vzdálenost mezi Zemí a Měsícem devětkrát.

Aktivní aerodynamický systém využívá hydraulického difuzoru na přední nápravě a snižuje tak odporu vzduchu. Adaptivní podvozek se automaticky nastavuje do několika výšek a adaptivní zadní spoiler lze nastavit ve čtyřech polohách. Aby bylo možné zvládnout nápor tepla ze šestnástivalcového motoru, byl vymyšlen propracovaný systém řízení sání, který pohání 60.000 litrů vzduchu každou minutu. Na zásobování vzduchem má svůj podíl clona, ​​splitter na předním konci, na bocích a podél odtokové hrany hřbetu. Celkově až 10 chladičů zajišťuje, aby zůstal temperament zuřivého motoru chladný.

Bugatti hýčká i ergonomií kabiny s pohodlným a přizpůsobitelným vnitřkem. Kabinu výrazně rozděluje osvětlený C-sloupek, který tak vytváří jakýsi dynamický oblouk. Kožené sedadla mají konstrukci z uhlíkových vláken a centrální konzola nabízí Nezávislá regulace klimatu, informační systém a převodovku s jednotlivými displeji. Bezpečnost tvoří šest airbagů poprvé umístěných v pouzdře z uhlíkových vláken.

Zvukový systém Accuton vyvinutý speciálně pro Bugatti je kapitolou samou o sobě. Čtyřmi diamantové membrány výškových reproduktorů a vůbec první středové reproduktory se dvěma oddělenými zónami membrány ideálně zvládají symfonickou akustiku od Bizeta.

Jedna třetina Chiron, ze kterých se vyrobí pouze 500 kusů, je již vyprodána. Jeho první majitelé s v nich budou moci vozit od září tohoto roku. Startovací cena: 2.600.000 dolarů.