Pokud jste dosud neslyšeli o fenoménu Minecraft, vězte, že jde o tzv. „Sandboxovou hru“, která se vyznačuje absolutní svobodou a nemá konec. Zahrajete si ji na počítači, smartphonu, dokonce na herních konzolích Xbox či Playstation. Náplní hry je stavba kostek z nejrůznějších materiálů, boj s nepřáteli a pěstování plodin. Hráč vlastně staví svůj vlastní svět.
Hra spatřila světlo světa v roce 2009 a stala se velkým hitem. Na svědomí ji má švédský programátor Marcus Persson, který kvůli produkci dokonce opustil své dosavadní zaměstnání a vytvořil společnost Mojang AB. V roce 2014 ji i se všemi právy prodal za 2.5 miliardy amerických dolarů firmě Microsoft, která vidí potenciál Minecraftu jako učební pomůcky na školách.
Už v létě vznikne speciální edice pro školy, ve zkušební verzi zdarma. O úspěchu Minecraftu jasně hovoří fakt, že ho vlastní 22 milionů více i méně náruživé hráče. Microsoft tedy dobře ví, jaký poklad vlastní. Jelikož ve videohře má člověk možnost vytvořit si vlastní svět a pevně daný děj bychom hledali marně, učitelé zjistili, že modifikace Minecraftu, jsou vhodným materiálem pro tvorbu učiva z kódování, matematiky nebo geografie.
A přestože panuje obava, že pokus bude mít na svědomí ještě slabší sociální styky dětí, podporovatelé namítají, že půjde o vynikající prostředek v rámci skupinové výuky.