Škoda KodiaQ: je české 7-místní UV předurčené k úspěchu nebo bude propadákem?

Škoda KodiaQ: je české 7-místní UV předurčené k úspěchu nebo bude propadákem? 1

Navrhnout a vyrobit dobré SUV nemusí byt vůbec jednoduché. Škodovka se však do toho pustila a my jí držíme palce. Už na Ženevském autosalonu v březnu představí koncept Visions, který bude jakýmsi předobrazem zcela nového modelu KodiaQ.

Nové SUV od Škodovky může mít pouze dva scénáře. Buď bude obrovským úspěchem, nebo velkým propadákem. Nové SUV bude pod vlivem obrovské konkurence a tlaku ze strany etablovaných německých výrobců jako BMW, Mercedes nebo Audi.

Přestože si Škodovka stále ponechává image dostupných rodinných aut tímto modelem se pouští do zcela neznámých vod. Pokud novy model odborná i laická veřejnost přijme, pak si Škodovka posílí svou pozici populárního výrobce automobilů. Sedmimístní SUV bude vůbec prvním modelem, který bude sdílet stejnou platformu jakou má nový Volkswagen Tiguan a SEAT Ateca. Škoda říká, že design je zcela pod vlivem českého kubismu.

Všechny hrany a tvary jsou čistě, precizní a ostře tvarované. Vnější vzhled nezaměnitelně zvýrazňují krystalické designové prvky. Je to první Škoda, která nabídne obrovsky prostor v podobě šesti či dokonce sedmi míst ve třech řadách. Ptáte se na konkurenci? Kia Sorento a Land Rover Discovery Sport.

Nový model se bude jmenovat KodiaQ, po aljašském medvědovi hnědém. Po designové stránce bude KodiaQ pod vlivem modelu Superb Estate a bude jeho re-interpretací. Nový vůz bude pohánět hybridní systém. Základem bude 1,4-litrový zážehový motor a dva elektromotory s kombinovaným výkonem 225 koní.

Systém umožni dojezd více než 50 km na čistě elektrický pohon. Sílu na přední kola bude přenášet šestistupňová automatická převodovka. Je velmi pravděpodobné, že se tento systém pohonu se objevy i na sériovém modelech KodiaQ, přičemž už nyní ho využívá Tiguan. Visions má tři režimy řízení: Čistě elektrický pohon s nulovými emisemi, režim dobíjení kdy motor udržuje akumulátor v dobitém stavu a plně hybridní pohon pro maximální výkon.

KodiaQ bude větší než Škoda Yeti a pravděpodobně stejně velký jako Land Rover Discovery Sport. Očekáváme, že první modely se dostanou do showroomů začátkem roku 2017. Rozměry konceptu jsou následovně: 4 700 mm na délku, 1 910 mm na šířku a 1 680 mm na výšku. Půjde o velké SUV, které může konkurovat takovým modelům jako Nissan Qashqai či Kia Sorento. SUV zrychlí na stovku během 7,4 sekundy a mělo by dosáhnout maximální tempo téměř 200 km/h.

Exteriér konceptu charakterizuje elegantní design s čistými a ostrými liniemi v celém kontextu. Přední část obsahuje známou Škoda mřížku, tvarovanou kapotu s vysoce umístěnými světlomety a stylizované přívody vzduchu. Toto vše dodává vozu sportovní charakter připomínající Range Rover. Dynamická linie pokračuje po celé délce vozu. Zadní difuzor obsahuje dva velké výfuky, což je prvek známý pouze z nejvýkonnějších verzí automobilů Škoda. Logo Škoda spolu se zadními světly je umístěno těsně pod zadním oknem.

Pokud hledáte sedmi místní SUV za dobru cenu, pak nemáte v současné době velmi na výběr. Nejschopnější auta, které přicházejí v úvahu, jsou z Koreje a jde o modely Hyundai Santa Fe a Kia Sorento. Tyto vozy poskytují vysokou hodnotu za rozumné peníze a současně dokáží svým designem a kvalitou konkurovat mnohým evropským automobilům. Škodovka na tento trh právě vstupuje a chystá se ho ovládnout. Ačkoli ještě nikdy nevyrobila SUV, určité zkušenosti nabyla modelem Yeti a v konečném důsledku se může spolehnout na know-how koncernu Volkswagen, kterému vděčíme za takové SUV jako Volkswagen Touareg nebo Audi Q7.