Vážené dámy a pánové vítejte ve světě luxusu! To, o čem se dnes budeme bavit je opět něco tak vysoce sofistikované a dokonalé, že si to bude moci dovolit koupit pouze pár vyvolených. Vážené dámy a pánové dovolte mi představit následovníka vlajkové lodi Mulsanne s novým názvem Mulsanne Speed.
Mulsanne Speed je automobil superlativů, který absolvoval světovou premiéru na letošním pařížském autosalonu. Obvykle ho označují za nejsvůdnější sedan na světě a současně za nejvýkonnější.
Ten kdo se trochu orientuje ve výrobním programu automobilky Bentley, uzná se mnou, že mezi modely řady Continental, Flying Spur a Mulsanne existuje propastný rozdíl. Zatímco čtyřdveřový Continental počítá s tím, že ho bude jeho majitel řídit, Mulsanne je jiná káva. Račte se usadit dozadu Vaše veličenstvo…
Dokonalá inkarnace motoru V8 o objemu 6,75-litru udělala z tohoto luxusního sedanu konkurenta super sportovních automobilů. Použitý motor, přišel na svět ještě v padesátých letech, odkdy se až dodnes, zdokonaloval a vylepšoval. Nyní je jeho výkon trojnásobný. Poskytuje až 395 kW, což je o 25 koní více než v případě motoru použitého v modelu Mulsanne.
Ještě působivější je hodnota točivého momentu 1100 Nm. Aby toho nebylo málo, celých 1100 Nm je posádce k dispozici již při 1750 ot. /min. Takto postavený agregát dokáže 3 tuny vážící Mulsanne Speed doslova vystřelit z 0 na 100 km/h za 4,9 s. Na rozdíl od většiny konkurence není elektronicky omezena ani maximální rychlost. Ručička na tachometru se v případě Mulsanne Speed zastavuje na hodnotě 305 km/h. Pro srovnání standardní Mulsanne dosahuje maximální rychlost 296 km/h.
Jelikož současné převodovky nedokážou pracovat s vyšším točivým momentem než 1000 Nm. výrobci automobilů tuto hodnotu obyčejně limitují. Inženýři z Bentley však zašli dál a řekli si, že použitá, 8-stupňová automatická převodovka, si s takovým návalem síly prostě musí poradit.
Mulsanne Speed se kromě jiného může pochlubit nastavitelným vzduchovým odpružením a vylepšeným řízením. Aby nová vlajková loď svého majitele nestrašila zbytečně vysokou spotřebou, konstruktéři její motor vybavili vypínáním čtyř válců (při ustálené jízdě a splnění určitých podmínek pohánějí auto jen čtyři válce) a zmíněnou automatickou převodovkou, která nabízí celkem čtyři přednastavené jízdní režimy. To vše se odrazilo na nižší kombinované spotřebě 14,6 l/100 km.